Hej Alle, Jeg har nu igennem et år arbejdet på et manuskript til en dokumentar. Jeg vil selv producere filmen, eller rette jeg vil have rettighederne til filmen og udlicitere selve productions til til et mere erfarent selvskab. Firmaet: Jeg vil starte et firma, hvor man tager skøre verdensforbedrende ideer og fører dem ud i virkeligheden med et økonomisk profit som mål. Jeg mener, for at gøre verdenen til et bedre sted, skal man bruge kapitalismen. Filmen: Filmen er en filosofisk dokumentar, hvor hovedformålet er at give et bud på en ny måde at se verdenen på. Dokumentaren er løsningsorienteret, hvilket er meget anderledes end genren normalt er. Jeg kan ikke beskrive hele ideen for firmaet eller dokumentaren her. Det vil være for omfattende.
Jeg søger en fundraiser som frisk på en skør, udfordrende og sjov opgave. De økonomiske forhold skal der tales om, der er i øjeblikket ingen økonomi i projektet. Jeg kan dog som privat person betale et lille opstartsgebyr og dertil kommer jo de obligatoriske procenter at de opnåede midler. Den økonomiske strategi er simpel. Vi skal finde seed-kapital til at starte med. Den bruger vi til at få lavet et professionelt; manuskript, budget og trailer. Det bruger vi så til at søge pengene til selve den store produktion. Jeg har arbejdet med film i 15 år dog mest i undergrunden. Jeg har leget med mediet, og søgt min egen stil. Dette er mit første projekt inden for min stil. Jeg arbejder med tematisk verdensforbedrende filosofier med et Hollywood visuelt udtryk, hvor musikken er en meget stor del af filmene. Udover mig er der indtil videre en dramaturg uddannet fra Københavnsuniversitet med et studie ophold i N.Y. Hun har lige lavet en teaterforestilling, der har fået topanmeldelser. Jeg bor i Berlin og det er herfra produktionen kommer til at have centrum. Det er der flere grunde til, men væsentligst af alt er at du får mere for pengene hernede, og dokumentaren er på engelsk og tænkt på et internationalt publikum, og der lyder Berlin bare bedre end København. Syntes du at det her lyder interessant, så skrive endelig til mig: jk@poeticpeaceproductions.com. Jeg arbejder i øjeblikket på min hjemmeside så den kommer til at være lige i skabet til der skal søges penge. Så hvis du kigger fordi siden er den ikke parat i øjeblikket :-) Hvis ikke-fundraisere har noget at tilbyde projektet og gerne vil være en del af det. Så skriv endelig.
Viele Grüße, Jan Korgaard |
Hej Jan, syntes som udgangspunkt det lyder som et rigtig spændende projekt. Vil selvfølgelig gerne hører lidt mere om, hvilke verdensforbedrende filosofier og ideer, det drejer sig om?
For mig er det det vigtigste i første omgang, da dette vil være drivkraften for mig.
MVH.
Anders Madsen