Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overtagelse af domæne

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. May 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle I kloge mennesker her på Amino :)

Jeg har fulgt lidt med på sidelinien men springer nu ud af skabet. Confused

Mit spørgsmål lyder således.

Jeg har planer om at overtage et domæne med indhold og drive det videre.
Sitet er dog programmeret som .ASPX filer - hvis jeg skal redesigne det bliver det i .htlm

Hvad er bedst at gøre i forhold til google.

Slette de gamle filer og loade det nye site op? Så løser google selv opgaven?

Eller skal jeg lade de gamle sider ligge med en form for redirect - over til den nye side (.html) med samme indhold?

Jeg vil blive super glad for nogle kvalificerede svar

På forhånd mange tak

Martin

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:08

Hvorfor vil du redesigne det i html filer?

Det du skal gøre hvis du vil det er at lave de nye filer og fjerne de gamle. Du skal så derefter sørge for at der findes en 301 redirect fra samtlige aspx filer til den respektive html fil.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 2. May 10
Skrevet kl. 15:16

Hej Henrik

Tak for dit super hurtige svar ;)

OK Jeg skal lige sikre mig at jeg forstår det helt rigtigt.

Ostemad.aspx - fjerne indholdet fra siden så den er blank + indsætte 301 redirect til den nye fil ostemad.html

Så vil google acceptere mine ændringer langt bedre end hvis jeg bare lave nye mappestruktur, nye filnavne osv. uden at gøre noget?

Venlige hilsner

Martin

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:26

Hvad er årsagen til at du vil lave det i html filer istedet for aspx?

Du skal ikke "tømme" aspx filerne, men i dette tilfælde fange en 404 og lave en 301 til en html.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 15:32

Jeg er næsten 100% sikker på at de ASPX filer ikke kun indeholder design kode, men også en masse funktioner / kode til database osv. De ting kan du ikke få i HTML.

Bare lige et input, hvis du ikke er klar over at de måske indeholder andet end design.

Tilmeldt 2. May 10
Skrevet kl. 15:34

Tak tak

Årsagen er at jeg kender en del til HTML og allerede har lavet en del af mappestrukturen og en stor del af undersiderne (jeg har lavet lidt i forvejen, som tv kokken plejer at sige) ;o)

Tak for dine gode råd og vejledninger

Martin

Tilmeldt 2. May 10
Skrevet kl. 15:36

Hej Kim

Ja det er rigtigt den gamle side indeholder lidt database lir. Men min nye side kommer ikke til at indeholde den slags. Kun informationer :)

Thanks

Tilmeldt 2. May 10
Skrevet kl. 15:42

Forresten - Får man "klaps" hvis man ikke laver 301 - altså simpelthen bare sletter den gamle side og loader en ny side op med ny mappestruktur/filnavne?

God weekend

Martin

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 21:26

Retrack:

Forresten - Får man "klaps" hvis man ikke laver 301 - altså simpelthen bare sletter den gamle side og loader en ny side op med ny mappestruktur/filnavne?

Helt kort: Jep, det gør man.

Du mister i hvert fald værdien af alle indgående links, som måtte ramme andet end forsiden - og du oplever, at alle indekserede sider i Google ryger på en fejlside. Det er ikke optimalt.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)