Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af renter

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Sep 07
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

jeg skal have bogført nogle renter til regnskabet, og det er renter for lånt beløb fra moderselskab. Men når jeg prøver at bogføre den så siger kassekladen at den balancere ikke da jeg selvfølgelig ikke har en modpostering til den. Jeg har også noget multimediskat jeg skal have ført ind men også har samme problem.

Hvordan få jeg bogført den ind i regnskabet uden at jeg skal bruge en modpostering for at balancen stå i 0??

Håber at der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig det ;-)

Fra Hadsten
Tilmeldt 15. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 13:46

Du kan ikke bogføre uden at have en modpostering. Modposten til renterne er mellemregningskonto moderselskab. Mht. multimedieskatten kommer det lidt an på hvordan du bogfører lønnen. Jeg har set et par forskellige kontoopstillinger.

mvh
Michael

Tilmeldt 17. Sep 07
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 13:49

Hej Michael

tak for det.

Multimediaskat er lidt sværere da jeg har overtaget regnskabet 01.04.2010 med summa summarum og den jeg skal bogføre for revisoren er for feb. og marts. Så det er faktisk unders hendes regnskabs periode. Jeg skal bare finde ud af hvordan jeg så få lagt den ind :-(

Fra Hadsten
Tilmeldt 15. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 13:58

Hvis du kan trække en kontoplan ud i pdf og maile den på mvk@v-bf.dk vil jeg gerne hjælpe dig.

mvh
Michael

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)