Hej Amino. Jeg er i dag blevet tilbudet at opsætte et stort banner/skilt på "ring 3" i et ret så stort lyskryds, det er jeg selvfølgelig meget interesseret i, og størrelsen er max 3*2 meter. Men er det noget værd i forhold til alt muligt andet..? Nogle der har prøvet at købe sådan en slags reklame..? Med venlig hilsen |
Jeg har igennem tiden være med til rigtig mange af den slags projekter i og med at vi laver bl.a. sådan bannere i MediaMouse.
Af ren erfaring vil jeg råde dig til lige at checke med kommunen om du må. I rigtig mange tilfælde ligger den store udfordring nemlig i at få den nødvendige tilladelse. Det er nemlig ikke nok bare at have fået lov, f.eks. ved at leje pladsen, af dem som ejer bygningen du vil sætte banneret på. Kommunen skal også godkende det. Det er typisk teknik & miljø eller lokalplanrådet som sidder med den slags beslutninger.
Det vil være møg ærgeligt at bruge penge på at få produceret et stort banner, for så en uge senere at få besked om at tage det ned igen. Et tip fra min side vil være det samme som hvis det havde været normal skiltning; Husk at søge om lov INDEN du sætter det op. Hvis du sætter det op uden at have ansøgt om tilladelse, så kan du være 100% sikker på at du ikke får en tilladelse efterfølgende hvis der først er nogen som brokker sig over det og kommunen har haft fat i dig.
/Jesper