Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betaling ved import

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jan 07
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg importerer elektronik fra Korea og betaler altid forud med konto til konto overførsel via min bank. Jeg kan selv oprette betalingen på min netbank, men det store problem kommer med den tid der går fra jeg lægger betalingen ind i netbanken til jeg modtager en kvittering på overførslen i min e-boks. Der går alt fra 3-6 dage, og det er for langt tid at vente når man står og mangler varer.
Min leverandør vil først afsende varene når de har set dokumentation på betalingen (den før omtalte) så mit spørgsmål er, er der nogen som har erfaring med en anden måde at overføre penge til udlandet hvor man hurtigt kan få en kvittering (og her tænker jeg ikke Western Union).

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 23:08
Hej Mikkel

Hvad er det for en bank du har?

Jeg bruger selv Sydbank, her er det ihvertfald muligt at vælge flere forskellige overførselshasigheder jo hurtige jo dyre.

Uanset hvad type jeg vælger modtager jeg kviteringen med posten næste dag. 

Tag en snak med banken, om de ikke kan gøre det hurtigere eller find en mere prof. bank for 3-6 dage for en kvittering er sgu for langsomt!

Hilsen

Ravn

Fra Kbh
Tilmeldt 12. Aug 06
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 23:27
jeps, tag en snak med banken. Man kan normalt få foretaget en ekspresoverførsel. Den koster dog som regel lidt ekstra i gebyr.

Hvis din bank er lidt sløv til den slags så find en anden - der er nok af dem og servicen svinger lidt. Det kommer også an på om du har en god kontakt i banken som kan presse sagen igennem. Ofte skal det overdrages til en anden afdeling i banken og alting tager tid, så det er med at have en, som kan trække i nogen tråde.

Bed i øvrigt koreanerne om at klargøre forsendelsen så den er klar til afsendelse så snart de har modtaget betalingen.

held og lykke

"He who has begun his task is half way done. Have the courage to begin!"

Tilmeldt 10. Jan 07
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 23:36
Jeg har en lille lokal bank (hvilket jo nok er problemt i denne sag) - men de er hammergode i alle andre sammenhænge, så jeg skifter ikke bare lige. Jeg har undersøgt om man kan lave en ekspressoverførsel mod merbetaling men der er ikke muligt, igen fordi de er en lille bank og vist nok har en anden bank til at lave overførslerne for dem.
Mht. Koreanerne så har vi allerede fundet ud af den der med at have pakken helt klar og så bare vente på kvitteringen.
Nå, men jeg må bare blive ved med at presse min bank, så kan det jo være at de får lidt mere styr på det :-)

Fra Kbh
Tilmeldt 12. Aug 06
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 23:42
ok, fair nok. Ingen grund til at skifte bank hvis man eller er glad og tilfreds. Men prøv så en dialog med en afd. chef hos dem. Forklar din situation og vigtigheden. Måske de kan foreslå dig noget.

Er der mulighed for at forecaste lidt mere optimalt hos dig selv, så det ikke bliver hastesager hver gang?

mvh

Heine

"He who has begun his task is half way done. Have the courage to begin!"

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 10:29
Har osgå gode erfaringer med Sydbank, men den hurtige service kostede ganske vist lidt hånddører.

Evt. kan du have en erhvervskonto i to banker for at få styr på udenlandsbetalingerne.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)