Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Løn til mig selv, skat og atp?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg skal netiop til at starte min egen virksomhed som et aps men vil lige høre jer aminoer hvilke udgifter jeg skal regne med til min løn mv.

Jeg planlægger efter at betale mig selv en løn på 25.000 kr på måned før skat, men hvad skal jeg lægge oven i som min virksomhed skla betale i ATP, sygesikring /forsikring mv? Jeg har ikke kunnet finde det noget sted så vil høre jer ad de i som regel er super godt inde i sagerne.

Mit spørgsmål er kort og godt: hvad skal jeg lægge oven i de 25.000 per måned/kvartal eller år i atp og andre ting som mit firma skal betale udover lønnen? Inkl. udgiften til at få f.eks. danløn eller lign til at foretage lønudbetaling mv?

MVH NIL

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 16:27
Tilmeldt 13. Feb 06
Skrevet kl. 16:33

Jeg driver en lang række hjemmesider som på meget kort tid har grjort det FREMRAGENDE og skal derfor have det i selskabsform eller som enkeltmandsfirma. Jeg har dog valgt at køre det som et APS fra og med JAN

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 16:42

OK, så skal du på løn som en almindelig lønmodtager. Og tillykke med din succes.

Normalt siger man løn + feriepenge + diverse = 135% af lønnen. Men du er jo selv herre over, om du vil have feriepenge (og det vil du nok ikke), så beregningen ser lidt anderledes ud nu.

Ud over lønnen skal du betale
ATP, AER, AES, ATP-finansieringsbidrag, barsels.dk og have en lovpligtig arbejdsskadeforsikring. Afsæt 800-1.000 kr. om måneden, så burde du være dækket ind - din arbejdsskadeforsikring er jo ikke blandt de dyreste.

Dbh
Anette Sand
http://regnskabsskolen.dk

Tilmeldt 13. Feb 06
Skrevet kl. 17:07

Hej anette

Tak for dit svar. Var lige det jeg ledte efter. Det beløb du nævner, 800-1000 kr er det inkl hvad det vil koste at få danløn/multiløn/andre til at foretage lønudbetalingen således at de ordner skat mv?

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 17:12

Tja - hvis du vælger discountløsningen (Danløn), kan vi godt sige, at det er inklusive - for det koster kun 15 kr. + moms pr. måned.  Vælger du deluxe-udgaven (Multidatas lønadministration), skal du sætte lidt flere penge af.

Forskellen er især, at Multidata sørger for alle indbetalinger, også ATP, AER mv., mens der er nogle manuelle indbetalinger i Danløn (men du får en regning tilsendt fra ATP-huset, så du skal hverken regne eller tænke - bare betale).

Dbh
Anette

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:16

Hej.

Hvor ser du fordelen ved at vælge et ApS?

Har du nogle risici i enkeltmandsfirmaet?

MvH

Peter

Tilmeldt 13. Feb 06
Skrevet kl. 17:42

Peter - Revisor:

Hej.

Hvor ser du fordelen ved at vælge et ApS?

Har du nogle risici i enkeltmandsfirmaet?

MvH

Peter

Hej Peter

Har ikke rigtig nogen begrundelse ud over at jeg gerne vil have trygheden ved at holde det adskilt fra mig privateøkonomi. Er der da nogle særlige fordele frem et aps udover at der ikke skal stilles anpartskapital?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:50

Det kan du også i et enkeltmandsfirma.

Tænk på alt det besvær mht. løndelen mv.

MvH

Peter

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)