Jeg behøver faktisk ikke at forsvare min pris over for nogen ! det min bus og jeg bestemmer den pris jeg ønsker for den service jeg tilbyder ! jeg skal ikke leve af det og behøver ikke at prutte ned i pris med nogen ;) men til jer der overvejer at købe en bus på hvide plader som min ;) som er registreret som personbil og derfor må parkere alle steder i kbh. hvor personbiler må parkere , den koster 4000kr pr. md. i vægtafgigt men du kan da købe en på gule plader så og good luck!
Selvfølgelig afgør du selv prisen. Men hvis du begynder at argumentere for dit prisniveau og det ikke står til mål med alternativer med højere frekvens og 10% sikkert mere synlighed grundet den højere frekvens, så er du nød til at forsvare din pris.
Det er desværre sker for sælgere af din "type" er at I grundet inadvendtheden mister kontakter og mulighed for salg og samtidig med de negative vibrationer hindrer kreativiteten.
I et marked som er så presset som nu, så havde det måske været smart af dig at tilbyde dit koncept på en form for "share" basis. Få 10 eller 20 mindre virksomheder til at komitte sig. Det er enten kun 10.000 eller 5.000 til hver. Og da folien jo alligevel skal fremstilles, så er der absolut intet problem i dele bussen op i 10 eller 20 områder og langt flere muligheder.
Jeg mødte en sælger I går med samme indstilling indenfor et andet område, hvor jeg var mødedeltager som rådgiver. Istedet for at imødekomme de stillede spørgsmål med åbenhed, så blev han mere og mere lukket, og endte op med ikke at få en af landsdelens førende virksomheder som kunde. Han var ikke istand til at tænke ud af boksen. Han var ikke istand til at se at hans produkt ikke på nuværende tidspunkt var unikt og værst af alt, så havde han ikke evnen til at forstå kundens bemærkninger eller ønsker.
Resultat: No business, og fremover ser det derfor meget sort ud for ham, da han ikke har den bedste som reference.
Moralen er: Istedet for at du går i klinch med gule og hvide plader samt parkeringsmuligheder, så tænk istedet i koncepter og præsenter dem. Du er sælgeren - du skal kunne fortælle folk hvor stor effekt en reklame på en bus har parkeret foran et travlt område hvor promotion af nye produkter kan fregår med optimal opmærksomhed.
God vind.