Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holder den i retten Retur Ret

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 698
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Har lige skrevet denne retur ret. Bemærk den må ikke kopieres eller bruges på jeres hjemmesider.

Holde den i retten, eller skal der rettes noget i den,?

Vh Jakub

"Retur og fortrydelses ret.

Du som kunde har 14 dages fuld retur ret på dit køb.

Varen skal sendes tilbage til os i samme stand du modtog den i og forseglingen må IKKE være brudt, sker det at forseglingen bliver brudt, refundere vi kun 70 % af beløbet, men varen må ikke tages i brug.

Energi- bar / gel o.l. tages ikke retur. Da dette er fødevare.

Cykler som er specialsamlet til dig samt al specialfremstilling, tilskæring, specielt opbundet hjul m.m. vil ikke blive taget retur.

Du som køber står selv for fragten til vores butik. Vi refundere ikke fragten, med mindre vi har fejlet ved fremsendelse af forkerte vare.

Vi refunderer beløbet i løbet af 30 dage fra varens modtagelse i vores lager.

Inden du returnere varen skal du tage en kopi af din faktura samt highlightet eller understrege de vare du sender retur og lægge den i pakken eller sende os en mail på retur@thebikeshop.dk med dit ordre nummer i emne feltet og vi vil sende dig en retur formular.

Al retur skal sendes til

The Bike Shop I/S

Henrik Steffens Vej 1

1866 Frb C

Att: RETUR

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 10:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Jakub.

Jeg har set mange forskellige formuleringer af returret, reklamationsret m.v., og hver gang jeg ser en opfindsom eller kreativ udgave af disse, FORLADER JEG WEBSHOPPEN STRAKS.

Der er stort set ALT galt med din formulering, da den hverken overholder loven eller etiske krav.

Hvorfor lave alle disse krumspring, som med garanti koster dig kunder, når du alligevel SKAL overholde købeloven?

www.Bokseudstyr.dk har jeg lavet denne formulering (og den må gerne kopieres):

4. FORTRYDELSESRET
Du har altid 14 dages fortrydelsesret når du handler på Bokseudstyr.dk

Fortrydelsesretten løber fra dén dag hvor du har modtaget din vare.

Fortrydelsesretten kan kun udnyttes hvis varen leveres tilbage i væsentligt samme stand og mængde.
Fortrydelsesretten bortfalder altså hvis du bruger varen på en måde som helt åbenbart forringer salgsværdien væsentligt.
Når fortrydelsesretten udnyttes skal du selv betale portoen for at sende varen retur.

Returvarer sendes til:

Bokseudstyr.dk
v/ FreeTele Web ApS.
Gammelgang 3
4293 Dianalund.

Du kan også fortryde ved at nægte at modtage varen på posthuset, eller ved at aflevere den personligt på ovenstående adresse.
Sidstnævnte dog kun mod forudgående aftale.

Når du fortryder dit køb tilbagebetales købesummen naturligvis til dig. Dette gøres ved at overføre beløbet til din bankkonto, så snart vi har fået varen retur, og kontrolleret hvorvidt den lever op til reglerne for fortrydelsesretten.
Det er derfor vigtigt at vi får oplyst dit reg. - og kontonummer, så vi kan gennemføre ekspeditionen.

Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes hvis fyldestgørende informationer følger pakken, eksempelvis kopi af ordrebekræftelse samt kopi af en eventuel forudgående korrespondance m.v.

BEMÆRK - VI MODTAGER IKKE PAKKER RETUR SENDT TIL OS PR. EFTERKRAV!

Der er ingen grund til at gøre tingene mere indviklede end de er i forvejen, og de fleste kunder vil hellere have enkelhed og gennemsigtighed, end et mere eller mindre kreativt forsøg på at skræmme folk væk fra udnyttelse fortrydelsesretten.

Se evt. mere om emnet på http://www.e-maerket.dk/

Mvh.

Ditbrugtmarked

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 10:42

Det korte svar : Nej, dine betingelser holder ikke i retten.

En vare må gerne være afprøvet og dermed åbnet, men ikke direkte brugt.

Hvis indpakningen har en særlig værdi for varen, f.eks. en flot æske til et smykke kan man naturligvis kræve at varen returneres i denne, men det er så vidt jeg ved stortset kun med cd'er og film at man kan forlange en uåbnet emballage som krav for at tillade returnering af varen.

Hvad dine specialsamlede cykler angår formoder jeg at disse er samlet af standardkomponenter og dermed ikke er noget der er smedet specielt til den pågældende kunde. Her skal du så også give returret da der blot er tale om standardvarer. Ligeledes gør det samme sig gældende med særligt bestilte varer osv.

Det er først når det er vare der er produceret specielt til den enkelte kunde, som du selv er inde på med tilskæring, et særligt fremstillet hjul osv, at du kan fraskrive dig returretten.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 10:43

Kort fortalt - så nej. På species varer kan du sagtens forbeholde dig retten til ikke at ville give penge retur, men på genus varer kan du ikke. Fødevarer er jeg ikke sikker, men kan ikke forestille mig andet end at det er ok at du IKKE tilbyder returnering af disse.

Strengt taget kan du ikke pålægge kunden at higlighte noget eller for den sags skyld at sende dig en mail - men det er ok at skrive det. Kravet om ubrudt emballage kommer an på varetypen. F.eks. er det ikke tilladt at bryde emballage på blækpatroner, men hvis jeg eks. bestilte en DAB radio er det helt ok at tage den ud og prøve den og så sende den retur 10 dage senere. Den skal bare returneres i væsentlig samme stand og mængde.

mvh

Anders

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 09
Indlæg ialt: 292
Skrevet kl. 10:50

Jeg går ud fra at du tilbyder en ekstraservice i form af returret, og derved holder reklamation over fejl og mangler adskilt fra denne service? Forbrugeren kan ikke påberåbe sig returret - dette er blot en service, som nogle erhvervsdrivende tilbyder som god service, jf. forbrugerombudsmandens kommentarer hertil. 

Jeg ser ikke nogle problematikker i dine betingelser som sådan, når returret selvstændigt bliver defineret og derved ikke fraviger reklamation som fremgår af købelovens bestemmelser.

Du kunne skrive, at der ikke er returret på speciesvarer, og forklare begrebet, som du i forvejen gør - og det samme med genusvarer. Så skulle der ikke herske tvivl. Var det mig, havde jeg nok kun indsat bestemmelse om speciesvarer, og ikke genus. De kan, som allerede nævnt, nægte at modtage varen, mv. 

Men men men, sådan nogle bestemmelser, som allerede nævnt, skræmmer blot dine kunder (eller en del heraf) væk. Du skal overholde købeloven og specielt forbrugerafsnittet heri som er præceptivt. 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 10:59

Stiven:

Jeg går ud fra at du tilbyder en ekstraservice i form af returret, og derved holder reklamation over fejl og mangler adskilt fra denne service? Forbrugeren kan ikke påberåbe sig returret - dette er blot en service, som nogle erhvervsdrivende tilbyder som god service, jf. forbrugerombudsmandens kommentarer hertil. 

Forbrugeren har en lovbestemt ret til at returnere en vare ved fjernhandel...

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 09
Indlæg ialt: 292
Skrevet kl. 11:05

Det har du i øvrigt helt ret i. Havde ikke taget fjernsalg med i mine betragtninger:

fjernsalg omfattet af forbrugeraftalelovens kap. 4, giver forbrugeren krav på 14 dages fortrydelsesret regnet fra forbrugerens modtagelse af varen, jf. § 18, stk. 1 og stk. 2

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 11:39

Jeg vil ikke skrive noget om din generelle retur ret, da det har de andre svaret på.

Men dine cykler som er special samlet, dem er jeg rimelig sikker på går ind under det vi i erhvervsret kalder specieskøb, så derfor frafalder retur-retten, da dette er en unik vare for den given køber.

Der er dog et kæmpe MEN, hvis det er standard cykler, som kan kombineres med ekstra dele, så kan det ikke gå under specieskøb, hvis det der imod er special farver (Dvs. ingen standard farver) som du laker på en special cykel, så vil kunde ikke kunne kræve returret på de dele/cyklen som har denne farve, mens resten som ikke er påvirket af farven kan byttes eller retures.

Men kontakt forbrugerombudsmanden, for at få et svar.

Mads Madsen

Fra København
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 698
Skrevet kl. 13:03

Hej tak for jeres svar, Det gjorde mig kloger.

Jeg vil gerne bruge din "Bokseudstyr.dk" Tak for det.

Mht. specialsamlet cykler, er det når man køber en cykel kan man få monteret en flaske holder, og det kan man godt give retur ret.

men når jeg sælger et stel som skal have monteret alle dele, og ting skal skæres til for at passe, så har jeg vel ret til at nægte retur ret, når jeg ikke kan sælge det i gen uden at tabe på det, det samme hvis jeg svejser et stel.

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 13:21

Hvis du samler en almindelig cykel, og selve samling blot er en eftermonteret flaske holder, så vil kunden have ret til at sende retur, da dette vil være et genuskøb, dog ikke et evt. gebyr du har taget for at monter flaske holderen. Så hvis du tager et gebyr for at monter flaskeholderen, så skal dette tydeligt stå på orderen.

Men der vil være tale om et specieskøb hvis tingene skal special skæres til den specifikke cykel for at blive monteret. Men tror det vil være bedst for dig at kontakte en advokat med speciale i forbrugerret, for at være på den sikre side. Jeg mener også at du kan gratis kontakte forbrugerombudsmanden med evt. spørgsmål til hvad der skal betegnes som genuskøb og hvad der skal betegnes som specieskøb.

Mads Madsen

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)