Hej
Når du opretter en erhvervsaftale med GLS beregnes priserne IKKE efter størrelse men efter vægt, modsat Postdanmark som anvender volumen beregning på erhvervspakker og vægtberegning på privatpakker.
Hvis man med postdanmark sender erhvervspakker med ting der er lette men fylder meget skal man være meget opmærksom på postdanmarks prisudregning. De fakturerer pr. kilo og prislisten er pr. kg men antal kilo beregnes efter pakkens størrelse, så det kan være svært at gennemskue. Jeg har selv anvendt postdanmark gennem nogle år og der gik faktisk et halvt år (ja jeg er nok ikke for kvik) før jeg opdagede deres "fidus", det er nemlig ikke noget sælgerne gør sig ret store anstrengelser for at forklare om når aftalen tegnes.
Hvis du sender mere end tusind pakker om året kan du både hos postdanmark og GLS forhandle dig frem til priser lavere end kr. 45 pr. erhvervspakke ved 1-5 kg.
For mit eget vedkommende har jeg igennem det sidste år sendt pakker med GLS, både erhverv og privatpakker(pakkeshop udlevering). Det fungerer super godt. GLS afhenter pakkerne uden ekstra beregning og pakkeshop systemet til privat kunder fungerer rigtig godt. Når man finder ud af at få fat på de rigtige personer i GLS IT support er de virkelig gode og de har ydet perfekt support til at få GLS systemet med Track&trace osv. integreret i min webshop.
Ind imellem går der noget galt når pakker skal sendes og der kan jeg kun sige at GLS kundesupport virkelig skinner igennem i forhold til Postdanmark som har en helt håbløs kundesupport. Ved GLS taler man med folk der forstår begrebet service og der er kort vej til chauføren som kører med pakkerne, modsat Postdanmark hvor vejen fra kundesupport medarbejderen til det virkelige liv virker fuldstændig afskåret, samtidig med at begrebet service ikke helt har slået igennem ved Postdanmark.
Håber du kan bruge mine erfaringer til noget