Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

FCK barca - valdes

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 09
Indlæg ialt: 770
Fra  HLnet Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Leth:

2 gange svinger Bolanos meget bevist albuen op i ansigtet på en modspiller. I flere sekvenser hamrer han ligeledes armen bagud - men rammer ikke. Han skulle være smidt ud allerede efter 4 minutter.

Mener ikke Valdes skal have rødt kort - det er ikke bevidst han rammer ham. Om han får gult kort har INTET at gøre med om FCK får frispark. Han får gult kort for farligt spil fordi Dame Endoye begår frispark inden Valdes rammer ham. Hvis han ikke havde skubbet hårdt til barcelona spillerende - og begået frispark - havde han ikke ændret retning og Valdes havde ikke ramt ham i hovedet. Derfor er det ikke bevidst og derfor får han ikke rødt kort.

Men grimt var det !   Aldrig rart at se nogen ligge bevidstløs - hverken da det var Puyol efter en albue eller Endoye efter et knæ i hovedet.

Hvis han skal have rødt kort for handlingen som sker ubevidst - skal der vel også dømmes 2 straffespark mod FCK ? Oscar Wendt har armen ude fra kroppen og bolden rammer armen og ændrer retning... Messi bliver løbet ned og rammer ind i målmanden som får frispark....

Begge de situationer er ikke med vilje - men de bliver heller ikke dømt. Skal Valdes have rødt kort for et hændeligt uheld - skal de andre situationer jo også dømmes.

Husk - han blev straffet med gult kort, det blev bare ikke vist på skærmen / tv men er indberettet til UEFA.

Jeg må se kampen igen, for at se 2. episode. Den ene episode er jeg dog overbevist om er et uheld, og som maksimum vil kunne udløse et frispark.

Jeg synes du skal se ">episoden igen. Målmanden kunne sagtens havde undgået at løfte benet...han ville måske ramme N'Doye - men ikke med et knæ direkte i hovedet?! Hvad skal hans knæ deroppe?! Jeg holder på der er direkte rødt kort. Og jeg er ikke ekspert, men blot fodbold interesseret. Dog kan jeg forstå at flere eksperter og fodbolddommere har samme holdning...

Jeg tror ikke vi kommer udenom at dommeren var fuldstændig malplaceret den aften. Han ser endda at en Barcelona-spiller stempler en FCK-spiller på knæet, men giver ikke engang ét gult kort. Jeg var fuldstændig i chok, og synes det uheldigt at sådan en dommer skal dømme en så vigtig kamp. Kampen havde været en helt anden, hvis Barcelona havde fået ét eller to røde kort :-)

 iPhone 6

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:44

Leth:

Det er en uhyggelig episode at se FCK spilleren ligge bevistløs MEN det er ikke en bevist handling. Derfor får han heller ikke rødt kort. Hvis Dame Endoye ikke selv lige inden han bliver ramt skubber hårdt til den spanske modspiller havde Valdes ikke ramt ham...

Jeg skal ikke retfærdigøre nogen af handlingerne er bare så pisse træt af at folk ikke kan vurdere sport objektivt.

Synes du skal sætte dig ind i reglerne omkring farligt spil... Hvor højt er det nu, at man må have benet? Nåååå ja knæhøjde!

Jeg holder på ingen måde med FCK, men det der er fandme en svinestreg af rang!

Fra Århus
Tilmeldt 1. Nov 06
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 22:54

Er meget enig i at dommeren var mega ringe, men det var begge veje. Han undlader bl.a. også at give kort til William Kvist for en stempling på Puyol efter bolden var spillet. Herudover var der også Oscar Wendts hånd på bolden + en del flere situationer i til begge sider.

Jeg tror dommeren vurdere at Alves nærmere skubber FCK spilleren væk - men han kunne sagtens giver kort for det ! Det er virkelig urutineret overhovedet at give dommeren mulighed for at smide ham ud i situationen.

Problemet med at skulle smide Valdes ud - er 2 ting.

1 Det er ikke bevidst - han har benet løftet for at beskytte sig selv, hvilket alle målmænd gør, både i feltet og uden for.

2 Han har allerede fløjtet frisparket den anden vej.

Hvis han ikke dømte frispark den anden vej inden Valdes rammer ham - er jeg ikke i tvivl, så skulle han ud. Problemet er jo at der allerede er dømt. I rigtig mange kampe ser du taklinger hvor først bolden rammes og dernæst saves manden midt over. De dømmes heller ikke - for situationen er afviklet... Dette til trods for at mange faktisk bliver skadede i netop disse situationer. Ligeledes er der alle situationerne hvor målmændende rammer ind i en spiller - med knæet løftet. Griber han bolder mindes jeg ikke at have set der dømmes straffe.

Måske er der grundlag for at kigge på reglerne på området.

Men sikkert er det - havde han ikke fløjtet inden Endoye rammes, havde kortet været rødt. 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)