Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket program/metode skal jeg vælge

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 02:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er så endnu en, der vil sælge dig en løsning - et alternativ til løsning 1.

SALDI giver dig samme muligheder - men billigere.

300 bilag vil giver omkring eller lidt over 1.000 posteringer, så med et årligt loft på 2.000 posteringer er prisen 900,- pr. år. Hvis du holder dig under er prisen 600,- pr. år.

Når du på et senere tidspunkt blot har historisk interesse i regnskabet, kan det flyttes til vores gratis løsning, så du altid kan tilgå det der.

Desuden vil jeg anbefale dig at overveje løsning 3 med en bogholder til det løbende bogholderi og en revisor til årsregnskabet samt SALDI som system.

Så har du også adgang til regnskabet - og måske fakturerer og lægger du selv bilag ind.

Du kan bruge gratisløsningen op til 300 posteringer årligt, så prøv det af.

Hvis du har yderligere spørgsmål, så ring til mig på 31 66 98 60.

Med venlig hilsen
Claus Agerskov

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 10:59

Peter - Revisor:

Mener nu heller ikke, at Excell er tilladt iflg. bogføringsloven, idet man ikke kan følge

transaktions/kontrolsporet.

MvH

Peter

Hej Peter

Det må du vist forklare nærmere.

Selvfølgelig kan du følge det såkaldte transaktionsspor, idet det jo handler om, at kunne finde en posterings oprindelse eller det modsatte.

Ikke et noget problem jvf. bogføringsloven.

Tonny

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 11:21

Hej Michael

Michael V. Kristensen:
Der er en årsag til at der er et marked for bogføringsprogrammer. Excel er ikke et et program der er beregnet til bogføring. Har man op til 10-20 bilag pr. år kan man sagtens styre det i Excel, men derefter bliver lidt mere kompliceret. Langt de fleste revisorer (og bogføringsbureauer) vil simpelthen ikke lave regnskab på baggrund af posteringer i Excel medmindre der er tale om meget få bilag.

Nu blev der jo spurgt om anvendelsen af eks. kassekladde.dk og Excel, som jeg svarede på, og ja Excel er ikke et program. På den anden side skal der jo ikke specielt meget til, før end det kan anvendes til videre brug som csv-fil eller lignende.

At de fleste revisorer og bogføringsbureauer ikke vil lave regnskab på denne baggrund ved jeg ikke om er korrekt, men det er vel også underordnet, hvis trådstarter kan finde en, der kan løse opgaven på denne baggrund.

Michael V. Kristensen:
men mange revisorer tager så meget for bogføringen, at mange bogføringsbureauer er langt billigere for den samlede ydelse

Dette er den almindelige opfattelse af et bogføringsbureau, men ofte er det modsatte faktisk tilfældet, især når man begynder at sammenligne den samlede ydelse. Der er ofte en meget stor forskel på, hvad og hvordan et regnskab er, når den samlede ydelse er leveret.

Konklusionen er vel egentlig også i sidste ende, at uanset timepris, pris pr. bilag eller fastprisaftale, så er det et marked, som er meget uoverskueligt og næste umuligt at sammenligne de forskellige ydelser.

I sidste ende handler det kun om at finde den revisor eller bogføringsbureau (eller begge), som man har en overbevisning om kan løse opgaven. Desværre er det ofte sådan, at de første valg viser sig at være forkerte, og så må man ud finde en ny løsning.

Hilsen

Tonny

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)