Den side husker jeg, men der kunne brugerne da ikke uploade film, kunne de? |
Du er velkommen til at kontakte os, med lidt mere info om dit projekt. Så giver vi dig et realistisk bud på opgaven.
Den side husker jeg, men der kunne brugerne da ikke uploade film, kunne de? |
Du er velkommen til at kontakte os, med lidt mere info om dit projekt. Så giver vi dig et realistisk bud på opgaven. |
Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.
Nej det skal nok passe, det var vist meget enkelt sat op det hele, hvor man i bund og grund bare kunne se nogle totalt dumme film, og ikke så meget andet. Men siden havde da måske en smule potentiale, især på det tidspunkt den kørte. Det var nu bare mere for at give lidt kontrast til youtube, som jo er en stor og omfattende hjemmesider, som virkelig dominerer internettet idag.
Det der PHP Melody ligner måske noget, men der kræves vel et kendskab til php, og så er melody bare en slags template man arbejder videre fra eller hvad? Tak for interessen indtil videre, og de gode svar. |
Altså det er skide let at sætte en hjemmeside op, hvor der findes et admin-panel hvor du vil være i stand til at tilføje billeder og film - det er i og for sig også nemt at lave et system hvor man også kan oprette sig som bruger, og gøre selvsamme. Det kræver jo blot en upload-funktion og en smule kendskab til html og php eller asp.. Hvis man så ønsker at det skal blive lige så NEMT at uploade som på youtube, så kræver det et lidt svære sprog: AJAX. Så kommer der jo småfunktioner som: kommentar, vurderinger, hits, dato tilføjet etc. etc... Alt i alt er det egentlig meget let at sætte en sådan side op og programmere den - i hvert falde for mig. Giv mig ftp, notepad og en mysql database - og det er fikset ;) Groft sagt. Demospasser var ikke endvidere kompliceret, men populært fordi at den på det tidspunkt var lidt unik. |
Det lyder dejligt nemt :)
mht. til upload, Hvad mener du med ligeså nemt som youtube? alle de der småtingsfunktioner kan altid komme med, min første prioritet er at få siden op og køre med grundprincipperne, så jeg har siden og det design / trademark der kommer til at være på den. Så kan man jo sige at jeg er over den sædvanlige frygt for at nogen nakker din ide, og det kunne måske ske at en enkel video ville blive uploadet :) |
http://www.phpsugar.com/outgoinglink.php?demo=1 |
System eller ej.. Det er de færreste mennesker der kan forestille sig serverparken bag en side som youtube, Den er urealistisk stor! Hvis du vil lave en videoupload tjeneste til offentligheden så kræver det enorm serverkraft www.vix.dk er nok det bedste danske svar jeg kender til pt. Hvis den skal give penge samtidig skal du til at finde annoncører og en måde at presse reklame ind på siden, uden at folk blir irriteret af at kigge på det |
Jeg kan godt forestille mig at de terabytes, eller det der er større, der flyder rundet på youtube er af enorme proportioner.
Men derfor bruger jeg også demospasser som et eksempel, til forskel fra youtube kommer der også til at være meget mere kvalitetskontrol, det skulle gerne fungere så intet bliver offentligt før det er godkendt af en admin. Både indholdet, kvaliteten, komprimeringen og alle andre aspekter skal bedømmes, og derfor skulle det gerne kunne holdes nede med hensyn til serverpladsen, en del film vil nok også være eksternt linket.
mht. penge og reklamer mener jeg lige præcis at jeg har ideen til at gøre så det ikke bliver alt for meget, og for pressende reklame. Penge skal man nok først se på når du har en del besøgende om dagen og prale med, indtil da må man kunne klare den. Derfor søger jeg også efter den billigst mulige opstart, med masser af plads til udvikling med tiden. Det skal igen siges at jeg ikke har i sinde at lave hverken en kopi eller en direkte konkurrent til youtube. Design4u, jeg kigger på det der melody, det virker som noget af det rigtige til at starte ideen op, og nemt at administrere, det kunne helt sikkert være en start. Tak for alle svarene indtil videre Chronicle |
Gå ind på phpmotion.com er en youtube clone script. Er super billigt og hvis du ved lidt om hjemmesider, bliver det ikke nemmere at lave, er også forum hvor du kan få hjælp.
held og lykke |
Det kan være meget dyrt og tage rigtig meget tid. Vil sige du skal prøve at udnytte youtube på en smart måde i stedet for, men aner slet ikke hvad din idé reelt er. Folk har været ret meget rundt om hvorfor det kan blive meget dyrt. |