Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prøvede en Facebook annonce men synes jeg har tabt :(

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Oct 10
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg prøvede for første gang at lave en facebook annonce igår og er så inde og kigge på hvordan det er gået.

Status er på Facebook:

Visninger: 74858
Klik: 16
CTR:0,021
CPC: 0,63$
CPM: 0,13$
Forbrug: 10$

Hos Euroads hvor min annonce kommer fra ser det således ud:

Kliks: 26
CPC: 0,22
Leads: 13
DKK: 5,78Kr.

Det giver da et pænt minus til mig gør det ikke??

Har jeg gjort noget forkert, så som at skyde med for meget spredhagel på Facebook eller er der noget andet??

/Flemming

(Ps. Håber ikke jeg går imod nogle regler ved at skrive disse tal, ellers må I jo slette indlægget) :)

www.senbi.eu - Dit motions site.

Fra Herning
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 1054
Fra  Adwords Bureauet Help2go - Online markedsføring & Branding Skrevet kl. 08:53

Hej Flemming,

Det er jo vigtigt at bruge de rigtige søgeord. Hvis du bruger en masse ikke relevante keywords er det klart at pengene fosser ud.

Dertil skal du prøve dig frem med forskellige tekster, og du skal målrette dine annoncer mod de personer de henvender sig til. Det går jo ikke at reklamere for Se & hør overfor en mand, og det hjælper nok ikke at reklamere for en hammer overfor en kvinde.

Håber det kan hjælpe lidt Smile

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Oct 10
Skrevet kl. 08:59

Nu ved jeg ikke om jeg må nævne selve annoncen, meeen :) det har noget med en elektronikbutik at gøre, så jeg ville mene at alle mænd ville være interesserede, men det er måske mere mænd i alderen 18 til 30?

/Flemming

Fra Herning
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 1054
Fra  Adwords Bureauet Help2go - Online markedsføring & Branding Skrevet kl. 09:07

Hej Flemming,

Ja det skulle man mene, men du kan jo f.eks. målrette din annonce til mænd som har sat elektronik, computer etc. som deres interesse.

På den måde så er du sikker på at du målretter din annonce til mænd som interesserer sig for elektronik etc.(Du kunne også målrette det til kvinder som interesserer sig for det).

Ved at gøre det sådan skulle du være ret sikker på kun at eksponere butikken over for personer der har interesse i det du sælger.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Oct 10
Skrevet kl. 09:09

ok.. Takker mange gange..  Godt nok svært det her :)

/Flemming

Fra København
Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 470
Fra  WebGain Skrevet kl. 09:35

Hej Flemming.

Din CTR er alt for lav. Den skal du have op op op. Gerne omkring 0,1% som minimum. På den måde får du en billigere CPC :)
Hvis jeg var dig ville jeg eksperimentere med nye billeder.  

Jeg kan godt forstå at du stresser over, at det giver underskud lige nu, men det kræver som regel lige lidt arbejde og tweaking før det giver overskud.

Webdesign, optimering og online markedsføring. Se mere på WebGain.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)