Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skriftlig opgave om Facebook - Google

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Indlæg ialt: 1528
Fra  37 oktober Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg læser på ASB i Århus og skal her om et par uger skrive en skriftlige opgave, som kommer til at gælde for 1 eksamens karakter.

Jeg har valgt emnet Facebook og har da naturligvis selv et par ideer om, hvad jeg vil skrive om - jeg ved dog at her på Amino, der findes der jo en del Facebook og Google eksperter, så jeg tænkte på at spørge jer lidt om råds.

Et af de emner jeg virkelig kunne tænke mig at skrive om er hele Facebook vs. Google emnet. Facebook bliver jo større og større og Google får efterhånden flere konkurrenter i form af andre søgemaskiner, men OGSÅ Facebook. 

Tag bare Facebooks reklameplatform. De har flere oplysninger og detaljer end Google og det er jo allerede med til at det er lettere at ramme sin målgruppe via Facebook end Google. 

Men ja. Skyd endelig løs, hvis I har noget!

Tak! 

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 23:27

Sasa Kovacevic:

Tag bare Facebooks reklameplatform. De har flere oplysninger og detaljer end Google og det er jo allerede med til at det er lettere at ramme sin målgruppe via Facebook end Google. 

Men ja. Skyd endelig løs, hvis I har noget!

Ja, men så vil jeg da lægge ud Wink

Jeg er slet ikke enig i ovenstående påstand.

Hvor har du dog fået den opfattelse fra?

Hvis du bytter rundt på navnene så er jeg enig.

Eks.:

Du sælger barnevogne.

På Facebook kan du, som jeg forstår det, vælge at præsentere annoncer over for kvinder i den mest fødedygtige alder, eks. 20-29 år.

Dvs. alle kvinder i denne aldersgruppe bliver udsat for annoncen uanset om de er gravide og leder efter en barnevogn eller ej = den så velkendte annonceblindhed.

Desuden er de i "social mode", ikke i "købe mode".

Hvordan kan det komme blot i nærdheden af en person (måske endda en mand???), der har søgt:

"barnevogn blå (mærke) odense pris".

I min verden er Facebook stadig et haglgevær der prøver bare at ramme noget og en gang imellem er heldig grundet de sindsyg mange sidevisninger hvorimod Google svarer til sniperen, der med laserlys og kikkertsigte målretter synligheden imod præcis dem, der er købeklare.

Venlig hilsen,

Christian

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Fra  37 oktober Skrevet kl. 23:36

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 23:56

Kan kun anbefale at nærlæse din kilde.

1. Det er Content network der omtales, Ikke resultater på selve Google.

2. Stort set alle der kommenterer artiklen er uenige med artikelskriveren og er på lige fod med min indstilling.

Venlig hilsen,

Christian

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Fra  37 oktober Skrevet kl. 00:04

Hej Christian 

Så har jeg nærlæst den og jeg er nu blevet meget klogere. Tak for det! :) 

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 00:14

Dog kan du målrette på FB til kvinder der er med i " Jeg er gravid " grupper osv.

Nu var folk jo heller ikke i købe mode, da Google var yngre, men det er de blevet. Generelt er folk blevet mere åbne for at købe på nettet, og det vil FB selvfølgelig være med til.

Og når man er i et social mode, og ens side bliver anbefalet af dine venner på FB , giver det en feature hvor Google ikke kan være med. Det er mund til mund.

Det eneste FB mangler er en intern søgemaskine , som Bing kommer med, og så nogle relevante resultater, som anbefalingerne fra dine venner på FB kommer med, og så er vi der.

At ignorerer FB og det de er ved at få gang i, vil nok ikke være så kløgtigt. Ikke at Google søgninger bliver irrellevante , men hold du bare et godt øje på det marked Sasa.

Der er nok også en del herinde fra der har tjent rigtigt gode penge på Facebook adds, så helt håbløst er det nok ikke. Og de tal bliver , efter hvad jeg tror, absolut ikke mindre i nær fremtid

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Fra  37 oktober Skrevet kl. 00:32

Hej Jimi

Tusinde tak. Det noterer jeg mig til opgaven! 

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 11:36

Noget der også er vigtigt at have med er den indstilling man sidder med foran henholdsvis Facebook og Google.

Det er to forskellige mindset man skal arbejde i når man sætter annoncer op.

Hos Google er det selv forbrugeren der finder dig, på Facebook finder du forbrugeren. Der er himmelvid forskel.

På Facebook skal du ofte skabe et behov - og få dem til at handle med det samme. På Google, der har de allerede behovet.

Så det er to vidt forskellige markedsføringskanaler, og svarer lidt til spørgsmålet om man skal bruge SEO eller Adwords - der er fordele og ulemper ved begge ting.

Sig endelig til hvis der er noget andet jeg kan hjælpe med :-)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)