Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domænenavn til webshop - En god ide at skrive dot i domænenavnet?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Fyn
Tilmeldt 11. Oct 07
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg arbejder på at starte en webshop - Det domænenavn, jeg gerne vil have er desværre ikke ledigt - så jeg har et forslag til et alternativt domæne, som jeg gerne vil høre jeres mening om.

Da jeg ikke har købt domænet endnu, laver jeg lige et eksempel. Lad og sige, det var kattemad, jeg gerne ville sælge. Domænet www.kattemad.dk er optaget, så jeg tænker derfor på at købe domænet www.kattemaddot.dk - altså som man ville sige domænenavnet. 

Er det en god ide? eller vil kattemaddot.dk skabe for meget forvirring? Nu er kattemad ikke det bedste eksempel - det lyder lidt bedre at sætte dot efter det produkt, jeg vil sælge :-)

Alle kommentarer er velkomne.

Tilmeldt 2. Dec 06
Indlæg ialt: 287
Skrevet kl. 20:52

Nej.

Det vil udtales "kattemad dot dot dk" Tongue Tied

/Shock

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:34

Enig med overstående, men kan du ikke bare ændre det fra .dk til .nu .com .eu .net .org?

Fra Fyn
Tilmeldt 11. Oct 07
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 21:39

Jo, det kunne jeg måske, men er det ikke lettest at huske et domænenavn, hvis det er .dk eller .com?

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 279
Fra  Kidzshop.dk (MyAgenzy A/S) Skrevet kl. 21:53

Det dur ikke med ....dot.dk, det navn du ønskede, kan du ikke tilføle shop.dk altså ud fra dit eget eks. kattemadshop.dk el. kattemad-shop.dk?

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 21:55

Magnus A. Schifter-Holm:

Enig med overstående, men kan du ikke bare ændre det fra .dk til .nu .com .eu .net .org?

.nu? det er en øgruppe i polynesien, vel ikke noget man umiddelbart relaterer til et dansk firma der sælger kattemad :-)

Fra Kolding
Tilmeldt 22. May 07
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 09:19

Det er nok de færreste forbrugere/almindelige mennesker, der forbinder .nu med en ø-gruppe i polynesien. Til gengæld kan ordlyden have en effekt af "find det nu og her".

Under alle omstændigheder vil jeg mene at .nu er et foretrække frem for at skrive dot.

Besøg os på www.raketfart.dk. Vi er eksperter i webdesign, CMS og Design af DanDomain webshop.

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 09:37

Enig i at dot-dot-løsningen er dum. Den skal du ikke vælge. Men seriøst - din webshops succes afhænger ikke af om du lige fik navnet kattemad.dk. Erkend at du ikke var hurtigt nok ude til at nappe det domæne og find på noget andet. Du kan jo gå long tail og vælge billigt-kattemad.dk eller kattemad-online.dk for at ta' nogle ikke så kreative versioner Big Smile

.nu-løsningen er en mulighed ellers lav en brainstorming med dine venner. Så skal der nok komme nogle gode forslag op.

Og held og lykke med webshoppen.

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 09:37

Raketfart:

Det er nok de færreste forbrugere/almindelige mennesker, der forbinder .nu med en ø-gruppe i polynesien. Til gengæld kan ordlyden have en effekt af "find det nu og her".

Under alle omstændigheder vil jeg mene at .nu er et foretrække frem for at skrive dot.

korrekt, men at oprette noget med .nu fordi .dk er optaget er ikke en god ide, folk vil skrive .dk en eller anden dag og kommer derefter et helt forkert sted hen, bedre med et helt andet navn

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)