Hej alle. Jeg er igang med at starte et koncept op hvor jeg sælger madpakker online. Jeg har tænkt tanken om at man kunne tilbyde virksomheder, som ikke har en kantine muligheden for at give deres medarbejdere en fordel alligevel. Måden jeg havde tænkt mig dette skulle gøres på er ved at firmaet indgår en skriftlig aftale med medarbejderen om at der bliver trukket eksmepelvis 40,- fra hans løn før skat. Medarbejderen får så sit personlige login til hjemmesiden, hvor han har en konto på 40,- pr. dag til at bestille mad for. Jeg har undersøgt det hos told og skat om dette er en mulig løsning. Det jeg fik ud af det var et lidt tvetydigt svar, jeg kunne ikke få et helt konkret svar. Den flinke dame sendte mig dog nogle links til skatte dokumenter, hvor i der stod noget nærmere beskrevet, men for en alm. borger som mig er det ikke helt til og forstå. Jeg håber der er nogle herinde som kan hjælpe mig. http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1880571&vId=0 http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1881119&vId=0
Ser frem til at få noget positivt feedback
|
http://www.2op.dk/wiki/Wiki-sider/Beskatning%20af%20personalegoder.aspx
Denne artikel giver et meget godt overblik over reglerne.