Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ekspert inden for skat og personale goder

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 13. Mar 06
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg er igang med at starte et koncept op hvor jeg sælger madpakker online.

Jeg har tænkt tanken om at man kunne tilbyde virksomheder, som ikke har en kantine muligheden for at give deres medarbejdere en fordel alligevel. Måden jeg havde tænkt mig dette skulle gøres på er ved at firmaet indgår en skriftlig aftale med medarbejderen om at der bliver trukket eksmepelvis 40,- fra hans løn før skat.

Medarbejderen får så sit personlige login til hjemmesiden, hvor han har en konto på 40,- pr. dag til at bestille mad for.

Jeg har undersøgt det hos told og skat om dette er en mulig løsning. Det jeg fik ud af det var et lidt tvetydigt svar, jeg kunne ikke få et helt konkret svar. Den flinke dame sendte mig dog nogle links til skatte dokumenter, hvor i der stod noget nærmere beskrevet, men for en alm. borger som mig er det ikke helt til og forstå.

Jeg håber der er nogle herinde som kan hjælpe mig.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1880571&vId=0

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1881119&vId=0

Ser frem til at få noget positivt feedback

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 09
Indlæg ialt: 292
Skrevet kl. 16:20
Fra København
Tilmeldt 22. Sep 10
Indlæg ialt: 193
Fra  Rådgivningsfirmaet Esben Christensen Skrevet kl. 21:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Valek

Hvis du havde spurgt mig for et par år siden ville jeg sikkert have svaret, at den går ikke. Medarbejderen skal beskattes af værdien af madpakken. Hvilket i dit tilfælde er de 40 kr. Reglerne er ikke blevet ændret, men der har været en udvikling i praksis vdr. personalegoder, kantineordninger og bruttolønsreduktion. Så i dag vil jeg ikke afvise at din model kan du. Men det er ikke nok for dig, at få en holdning fra en rådgiver, du har behov for at få et bindende svar fra Skat, som du kan vise til potentielle kunder, så de har sikkerhed for den skattemæssige behandling.

Hvis du kan lave anmodningen selv, så koster det kun et gebyr på 300 kr. til Skat. Men da svaret er helt afgørende for om din ide har en chance, så vil jeg klart anbefale, at du får en rådgiver til at hjælpe dig med at udforme anmodningen.

Med venlig hilsen

Esben Christensen
www.esbenchristensen.dk

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)