Jeg har en hotel-kunde, der har fået opsat WiFi til brug for deres gæster.
Problemet er, at gæsterne smides af efter cirka 5 minutter. Jeg har selv forsøgt at ændre noget timeout uden det har forbedret tingene. Systemet består af flere forbundne routere på flere etager - det er uden for mine kompetencer, så jeg søger en person/virksomhed der kan dels identificere det konkrete problem og evt. løse det.
Send en PM med lidt om din erfaring inden for området og pris. Hotellet ligger i nærheden af Hovedbanegården.
Skift frekvens-kanal, hvis andre i området kører med samme kanal kan det skabe konflikter. På nogen routere, kan du sætte den til (auto), hvis routeren ikke har den funktion, kan du scanne området med et program som netstumbler for at se hvad folk i området kører med af med frekvens og indstille kanalen derefter.
Opdatér firmware på routerne. Det kan ske der ligger fejl på firmwaren, der skaber disse problemer med at folk ryger af.
Køb routere med mere kraft. Nogle routere, har så dårlig signal, at deres signal-styrke falder med 50% igennem bare én beton-væg. Kan anbefale apple/linksys der virkelig laver nogle gode routere.
Hvis hotellet ikke har det, så be dem om at få sat kryptering på deres netværk. Hvis deres netværk ikke er krypteret kan andre stjæle forbindelsen, hvilket kan suge alt kraften fra routeren.
Sportmonda.dk - Holdsæt med tryk til fodbold og andre holdssportsgrene
Jeg er certificeret inden for denne branche. Nu ved jeg ikke ligefrem Jeres opsætning, om det er Cisco Enterprise eller Netgear home solutions der er sat op, men vil da gerne kigge på det.
Jeg har tidligere løst lignende opgaver på universiteter osv
Send mig gerne en PM hvis du ikke har fået løst det endnu (det er umiddelbart IKKE muligt at sende dig PM)
Det er det vi laver til daglig, vi har en del hoteller og skoler som kunder på trådløse løsninger, også på Sjælland og i København.
Når det er en hotel-løsning det drejer sig om er der mange faktorer der gør sig gældende, også udover det tekniske. (Der er noget lovgivning der skal tages hensyn til)
Hvis du er interesseret i en nærmere snak om emnet, så send en PM eller kontakt mig på telefonen, vores hjemmesideadresse står i min profil og signatur.
Tak for jeres henvendelser inkl. de tekniske tips. Min 'optimisme' dog ikke til at fikse DHCP'er og kanaler, da jeg selv har haft problemer med at konfigurere en helt banal hjemmeløsning :-) Jeg har taget fat i Brian fra Solutio.