Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er jeg for god af mig?? (timefakturering)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Låsby
Tilmeldt 12. Nov 07
Indlæg ialt: 79
Fra  Kagedeko Skrevet kl. 08:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg startede selvstændig regnskabsservice d. 27/9.

Jeg har pt 30 timer hos een, som selv har regnskabsservice, bla. for at få noget mere erfaring og komme i gang. 

Jeg skriver op når jeg arbejder for hendes kunder og hende selv (manden er også selvstændig og vi laver også hans regnskab

Jeg mener at når man er selvstændig, fakturerer man den faktiske tid, som man bruger på regnskabet. dvs. toiletbesøg og. lign gør man udenfor tiden. Frokost betaler jeg selvfølgelig selv. 

Nu har hun så hyret mig, er det så anderledes? Min mand arbejder et sted, hvor de ansætter konsulenter. De er der i 8 timer, fakturerer for 8 timer og de går sandsynligvis også på toilettet i den periode.

Er jeg for god af mig, når jeg selv betaler den slags?

:)

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 08:29

En hurtig tur på toilettet ville jeg da ikke trække fra arbejdstiden, ligeledes evt. rygepauser..

Eneste jeg ville tække fra er spisepausen og evt. telefontid hvis du snakker med andre kunder mens du er der.

Fra Hadsten
Tilmeldt 18. Sep 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 08:42

Er enig med René, vil mene at grænsen for hvornår man skal trække det fra på regningen ligger på omkring 5 min. pr. time.

www.haventa.dk - Håndværkerbutik i Hadsten og på nettet.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 11:09

Jeg vil mene, at det kommer meget an på, hvor meget du arbejder for dine kunder, og hvad din timepris er.

Er der tale om en hel arbejdsdag, hvor du kan fakturere hele dagen, så vil jeg også mene, at du skal inkludere sådanne småpauser - uanset din timepris.

Hvis dine kunder derimod kun køber en eller få timer af gangen, så har jeg sværere ved at lade sådanne pauser belaste én kunde. Du kan så vælge at betale den selv, eller som også foreslås lægge 5 min ekstra oveni hver time du sælger (eksempelvis på dine priser).

Tilmeldt 1. Nov 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 11:14

Der findes flere programmer med stopur funktion til netop at måle aktiv arbejdstid.

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 12:44

Jeg syntes den her tråd er virkelig dejlig, for jeg har selv rendt rundt med de spørgsmål, og har faktisk kørt efter stopur princippet selvom jeg har på min hjemmeside Freelance PHP & MySQL programmør i Viborg *virkelig* udpenslet at folk betaler for påbegyndt time.

Samtidig er mine priser så billige (sammenlignet med andre firmaer og freelancere), at jeg selv har ment jeg godt kunne tillade mig tisse og små breaks uden at skulle stoppe stopur... Men alligevel har jeg altid kørt ned til 5. minut.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 21:06

Du skal fakturere fra når du forlader din bopæl til du er hjemme igen. Eller fra din virksomheds adresse til når du er tilbage. + Km penge + forplejning.

Det gør jeg i hvertfald samt alle mine samarbejdspartner. Ellers arbejde du jo gratis! Big Smile

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)