Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Råd/erfaringer søges kraftigt - Hvad der der vælges af webshop og økonomisystem? "kombi søges"

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 01:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Historik:
Jeg har i små 4 år kørt en lille "garage-webshop" med en ok omsætning. Den er nu gået hen og blevet levevejen i kombination med en fysisk butik.
Jeg vil gerne holde min butiks navn og branchen væk fra "offentligheden" herinde - håber på forståelse for det.

Spørgsmålet/problemet:
Jeg har brug for et par seriøse og velovervejede bud/løsninger på at komme videre fra mit "vadested".

Situtionen er nu at jeg ikke har tid til videreudvikling af mine reelle virksomhed, som jo er et ret stort problem. Samtidig skal der ikke mange flere ordre, indkøb, forespørgsler eller restordre/hjembestillinger til før jeg bliver langt ned grundet arbejdsbyrden - hvilket jo absolut ikke er hensigtsmæssigt.

Jeg mener årsagen er mine nuværende systemer og løsninger som nok er for ineffektive/mangelfulde og for tunge - det er dog også kombineret af min manglende viden/brug af dem.

Jeg har reelt 2 problemer, som der måske kan være en samlet løsning på:
1:
Min nuværende webshop ser som sådan ok ud, men er ved første øjekast ikke særlig brugervenlig - der mangler kort sagt usability.
Den kører OSCommerce, med sit eget individuelle design (dansk produceret) samt en del mods og programmering (Udlandske programmørere er brugt).
Jeg overvejer her-og-nu en "fresh start" med min webshop, selvom der er brugt en hel del krudt og penge på design og udvikling af den. Jeg ved det er en stor omgang, men måske er det bedre fremfor at lappe på min nuværende.
Jeg tænker enten en afart af OSC, såsom OSCmax, Zencart eller lignende da jeg er meget familiær med systemerne - samt at de har en masse forudinstallerede brugbare funktioner (som jeg har selv løbende har fået installeret i min nuværende OSC).
Ellers blot køre videre med mit nuværende, og få "opgraderet" det således at usability kommer i top.
Ellers har jeg også overvejet Magento, men men... kender ikke så meget til brugen af det - har dog i de "early days" for små 5år siden haft en Joomla-shop, men skiftede her senere til OSC.

2:
Økonomisystemet SummaSummarum:
Jeg bruger pt. ikke følgende funktioner i mit økonomisystem.
* Indkøbsfunktionen
* fakturering (kører igennem OSC)
* lager (kører igennem OSC).
Det eneste jeg faktisk bruger det til er mit halvårlige momsregnskab.

Jeg ville foretrække et system med muligheder for at vokse videre fra, men hvis Summa allerede klarer dette fint, så skal jeg måske blot have det lært. Jeg mener dog at have læst at lagerstyringen m.v. måske ikke var så god igen, hvis man krævede lidt mere en blot almindelig optælling/lagerstyring.

Jeg er endvidere meget "tændt" på en automatisk fakturering, således at der f.eks. et par gange dagligt trækkes data ud fra webshoppen og ind i Summa. (Jeg har fundet et par moduler til formålet). Jeg ved at der også findes et par meget brugbare moduler til f.eks. E-coonomics.
Mit største ønske samt min nuværende akne er kort sagt det manglede overblik mit lager, bestillinger, restordre m.v.
Jeg vil endvidere snart få mit sortiment gevaldigt udvidet fra ca. små 2000 varenumre til alt fra 4.000 til 10.000 produkter. Heraf vil de omtrent 70% af dem være bestillingsvarer hos danske og nordiske leverandører samt leverandører i EU såvel som udenfor EU - alle med forskellige leveringstider - som i sig selv er en stor opgave at styre. I den anden ende er der en endnu større omgave med de logistiske problemer med opfølgninger, status, korrekt levering, ændret leveringsdato osv. til mine kunder (B2C).
Det er denne opfølgning, bestilling osv., som tager meget af min tid - et system/en løsning, som kunne klare det ville næsten være guld værd!
Dvs. jeg pt har bunker af ventende ordre, restordre, indkøb - og mangler kort sagt en løsning til at håndtere dette, gerne med lagerstyring således at lageret i økonomisystemet også er fuldt opdateret med lagerstatus igennem min webshop.

Anden information:
Jeg kører pt. alle mine ordre igennem OSC - også i min fysiske butik vha. en simpel pos-løsning, som egentlig fungerer ok (og var billligere og meget nemmere at sætte op end decideret kassesystem).

Behov til evt. nyt system:
Jeg ønsker ikke at være låst i en hostet løsning. Således søger jeg en løsning hvor jeg selv har 100% kontrol og rettigheder til at ændre design, kode m.v.

Det blev en længere tråd, men håber at et par venlige sjæle kan give deres besyv med, meget gerne baseret på egne erfaringer (f.eks. hvad som virker / ikke virker).
Ellers må i endelige også meget gerne komme med spydige kommentarer, tips, råd eller lignende på denne tråd - alle input modtages!

Forsat god weekend.

Mvh.
HH

 

Tilmeldt 4. Oct 09
Indlæg ialt: 222
Skrevet kl. 02:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ville nok tage fat i novitas.dk med en navision løsning, og design af shop enten getashop.dk eller webshop3.dk som leverer en magento løsning.

 

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret!

Må jeg være fræk at spørge hvordan de løser det?
Magento er det at foretrække fremfor OSC - nu jeg er meget familiær med det?

Er der noget integration/økonomi/andet som afhjælper mine nuværende problemer?

Mvh.
HH

Tilmeldt 4. Oct 09
Indlæg ialt: 222
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke hvordan de løser det, men er selv ved at overveje det - som en total løsning.

Men tag kontakt til dem, det er jo kun pengepungen der sætter grænsen, og prøv at gå ind på microsoft hjemmeside og læs lidt nærmere omkinrg navison.

Og magento er og lige så meget åbent - hvis ikke mere end osc.

Men hvor meget ligger jeres budget i 50-200.000 kr. klassen?

 

 

 

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror budgettet ligger fra 0 til 1000-2000,- pr. måned samlet.

Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 01:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Magento er helt sikkert en mulighed for dig. Jeg kender ikke umiddelbart nogen som har en færdigudviklet integration til SummaSummarum. Men som EWD siger så er det tit kun økonomiske ressourcer der sætter begrænsningerne. Vi har dog rigtig mange kunder som bruger e-conomic og vores integrationsmodul til det. Det opretter selv fakturaer i e-conomic når fakturerer i Magento og Magento lagerstyring fungerer fint sammen med. Du kan jo tage et kig på mulighederne på www.webshop3.dk.

Jeg har tit set shops som dine som har udviklet sig og dermed har fået en del nye tiltag til deres nuværende shop-løsning. Der er selvfølgelig fordele ved at skifte til noget nyt i og med at udviklingen indenfor emnet er enormt høj. Men det skal heller ikke være for enhver pris. Jeg har også haft kunder som har fortrudt midt i forløbet fordi det bliver for dyrt eller omstændigt og fordi de egentlig synes godt om deres nuværende løsning fordi de selv har lært og udviklet en del på den. Så lad være med at skifte for enhver pris, lad det være en velovervejet beslutning. :)
Men hvis du beslutter dig for at skifte til Magento så er www.webshop3.dk helt sikkert værd at have med i overvejelserne. 

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)