Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Producering af kosmetik

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 01:03
Hvor mange stjerner giver du? :

;-)

Som tidligere souschef for en af landets største parfumeafdelinger, så tror jeg at jeg ved et eller andet omkring sæbe og fremstillingen heraf, og ikke mindst lovgivningen omkring det.. En ting er at stå og fumle et eller andet sammen til eget brug ved, det der køkkenbord der pludsligt kom ind "fra højre".. Noget helt andet er, at ville fremstille det til kommercielt brug.. Men lad nu det ligge - det er ikke det, som det her handler om, - det handler om en mand som gerne vil have lavet sin egen sæbe til som skal sælges, og så gav jeg ham et link til et sted hvor det kan lade sig gøre.. Ret meget længere er den faktisk ikke..;-)

Vh/ Ulrik

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:29

designnørd:

Som tidligere souschef for en af landets største parfumeafdelinger, så tror jeg at jeg ved et eller andet omkring sæbe og fremstillingen heraf, og ikke mindst lovgivningen omkring det.. En ting er at stå og fumle et eller andet sammen til eget brug ved, det der køkkenbord der pludsligt kom ind "fra højre".. Noget helt andet er, at ville fremstille det til kommercielt brug.. Men lad nu det ligge - det er ikke det, som det her handler om, - det handler om en mand som gerne vil have lavet sin egen sæbe til som skal sælges, og så gav jeg ham et link til et sted hvor det kan lade sig gøre.. Ret meget længere er den faktisk ikke..;-)

Nogle gange er det bare en god ide at læse oplægget + de enkelte indlæg før man skriver...

Manden spørger til en lille egen produktion, som skal sælges som et ekstra produkt i hans nuværende beskæftigelse... Så kan du selv overveje, om produktion af flere hundrede/tusinde stk er holdbart eller et skud over målet!

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 03:02

Vil du diffinere ordet "lille" for mig? er det 10 eller en det 1 palle.. Som jeg skrev ved jeg ikke præcist hvor meget min. er.. Det er da utroligt hvad man får for at ville hjælpe..;-)) Det jeg så, - da jeg ulejligede mig med at gå ind på siden, var et eller andet med en palle, uden at gå i detaljer.. Men jeg TROR det var en en palle som min ved 1. levering, -og det synes jeg var overraskende lidt.. men sådan ser vi så forskelligt på begreberne stor og lille, meget og lidt...

For at begynde at lave 10 stykker sæbe med videresalg for øje ved køkkenbordet med de godkendelser og krav der  ellers er, er jo nok liiiige at skyde gråspurve med kanoner..

vh/ Ulrik

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12890
Skrevet kl. 09:58

designnørd:
Som tidligere souschef for en af landets største parfumeafdelinger, så tror jeg at jeg ved et eller andet omkring sæbe og fremstillingen heraf, og ikke mindst lovgivningen omkring det

Det er jo absolut ikke ensbetydende med at du aner noget om den bagved liggende kemi fordi du har været souschef, for gjorde du det ville du også vide at sæbe kan uden store problemer kan laves i et køkken.

sæbe laves af svinefedt der hyrolyseres med base (koges med base)  hvorved man får sæbe + glyserin.

Mvh

Ravn

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)