Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad koster en applikation?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra København NV
Tilmeldt 30. Oct 10
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude.

Jeg kom til at tænke på de mange applikationer til smartphones, som er blevet så møghamrende populære.

Er der nogen som har erfaring med at programmere dem, eller er så meget inde i det, at de ved hvor meget det typisk koster at få gennemført et applikations-projekt?

Jeg hentyder bare til de almindelige (og billige), tidsfordrivende apps, som ikke er voldsomt komplicerede.

Bedste hilsner her fra!

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 23:16

Det er umuligt at sige hvad det koster da det koster det det tager af tid :)

Selv er jeg lige startet på det og syntes at det er sjovt og nemt. Jeg har selv hørt om en app til iPhone der skulle koster 25.000. Men den indebærer også hentning af data fra en server.

Nogle apps kan laves på et par timer, andre på dage og så er der de store som tager en del længere tid.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 423
Fra  Jens Juul Nielsen Skrevet kl. 23:23

Hej

Jeg har lavet en spil-app for et firma for 5.000. De leverede grafik og jeg kodede det hele op på dansk og engelsk.

Det afhænger meget af app'ens kompleksitet. Mit indtryk er stadig, at priserne er forholdsvis høje for hvad der bliver lavet.

Fra København NV
Tilmeldt 30. Oct 10
Skrevet kl. 23:25

Tidsmæssigt er det nemme apps vi snakker om. Ved ikke om det kan laves på et par timer, men det er i hvert fald ikke nogle af dem som tager flere dage/uger jeg tænker på. Går nemlig med nogle potentielle spilmuligheder, og efter min opfattelse (selv om jeg ikke er særlig teknisk anlagt), vil det ikke tage meget mere end nogle timer for en god programmør.

Hvor dygtig er du selv til det?

Vil du kunne lave noget der minder om http://itunes.apple.com/us/app/idragpaper-free/id342528389?mt=8 ?

Bedste hilsner.

Fra København NV
Tilmeldt 30. Oct 10
Skrevet kl. 23:28

Mit spørgsmål var oprindeligt til Niels, men jjn skal da også være velkommen til at svare :)

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 23:51

Der er meget forskelligt hvad sådan en app koster. Nogle er meget billige med dem, mens andre er rigtig dyre. Og jeg har endnu ikke fundet ud af, om der rent faktisk er en sammenhæng mellem pris og kvalitetet. Det er jeg ikke helt sikker på at der er :o)

Og så kommer det jo nok an på jvor besværligt det er, og hvor lang tid det vil tage.

Jeg har selv lige fået tilbud på en, som jeg synes virker meget simpel at lave, men jeg er så heller ikke så teknisk kyndig, så jeg har et billede af at man bare lige trykker på nogle knapper, og så er den der :o)

Men den første pris jeg har fået, er min. 100.000 kr. afhængig af den underliggende kompleksitet. Så jeg er spændt på at finde ud af hvor stor prisforskellen kan være på denne app. Og så jeg tør slet ikke tænke på hvad den dyre vil løbe op i.. :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København NV
Tilmeldt 30. Oct 10
Skrevet kl. 23:57

Puha, 100.000 kr., det lyder voldsomt.

Hvilke steder har du undersøgt det?

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 00:20

Kald mig Tute:

Puha, 100.000 kr., det lyder voldsomt.

Hvilke steder har du undersøgt det?

Ja det er helt på månen, og jeg tror simpelthen ikke på at det er så dyrt. Men jeg har kun spurgt et sted, den kommer nok lige forbi nogle andre inden jeg beslutter mig for hvad jeg gør. Jeg havde i hvert fald håbet på under 50.000 kr.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 00:31

Kender i evt. nogle dygtige programmører der kan lave iPhone applikationer?

Evt. referencer og lignende. Tak på forhånd! Skype-Smile

Har du en masse app-ideer, og har du brug for at komme videre? Send en privat besked til mig.

Fra København NV
Tilmeldt 30. Oct 10
Skrevet kl. 00:49

Hvad er det for en applikation du har i tankerne? Du behøver naturligvis ikke at afsløre den, men er der nogen som er lavet i forvejen som den minder om? Bare så jeg har en idé om, hvad du skal have lavet, siden folk kræver så høje priser?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)