Jeg har før haft et rengørings firma og fik desværre ikke lavet det til et selvskab, under krisen lukker jeg ned og hæfter personligt for alt, jeg overvejer nu mulighederne for at starte op igen, jeg har undersøgt mht. til mit gamle cvr. nr. men der er ingen mulighed for at få det tilbage med mindre jeg betaler en stor sum penge (Da jeg skylder gammel b-skat + moms)
Mit spørgsmål er nu: Hvordan er mulighederne for at starte op igen? kan det evt. være ejet af en advokat eller revisor.... eller??? eller kan man starte det op i en andens navn uden det påvirker ham/hende skattemæssigt?
Hvis du skylder noget i dit CVR-nummer, eller om du starter et nyt CVR-nummer op vil du stadig skulle opfylde de krav eller de penge du skylder vil de stadigvæk bede om desværre.
Her af navnet et personligt ejet selskab - medmindre du har en gældsnegring..
Så om du starter op igen, vil du stadig hæfte for det hele personligt - også selvom du går iarbejde igen.
Som de andre nævner kan du betale gælden ned, der er også muligheden for at have en god ven eller kæreste til at køre virksomheden for sig.
Men virksomheden tilhører ikke dig og den der står personligt for virksomheden har alle pligter og rettigheder.
Du kan også vælge at få oprettet et selskab, her kan du være direktør, hvis du lader anparterne være ejet af andre, så har du her kreditor beskyttelse til at drive en ny virksomhed og ingen gode venner risikerer hus og hjem for dig.
Jeg har svært ved at se hvorfor en revisor eller advokat skulle lade din virksomhed stå i deres navn, der skal meget store positve tal på bordet før end man kan tænke i de baner.