|
Filer stjålet på ftp!
|
www.onlinebooq.dk - Billigt og brugervenligt booking system. Lad dine kunder selv bestille tid - døgnet rundt.
|
Vi tager lige sagen i bidder også selvom mig og demib har den samme holdning tager vi lige den senere.. A) Hvis du mener at din kammerat har tiltvunget sig adgang til din server uden din tilladelse er sagen rimeligt klart. Den skal meldes til politiet, og konsekvensen bliver for ham udover en bøde at han mister alt sit elektroniske udstyr, samt at du nok ser hvordan din vennekreds bliver delt. Herefter skal i, i retten for at afklaret hvem af jer der har retten til softwaren, dette skal foregå for at man kan sikre sig at han ikke bare har hentet koden med din tilladelse. B) Under retsagen vil det komme frem at han har tiltvunget sig frem til informationer på db serveren som vil medfører en form for straf, og derefter vil data tilsynet have en meget grum snak med dig samt at det kommer til at koste dig en krig for at skulle underrette alle dem der bliver ramt af det, og udover det for du en bøde for at opbevarer data utilstrækkeligt forsvarligt. Men har han tiltvunget sig dine passwords er der jo ikke andet at gøre end at melde ham og skifte alle dine kodeord overalt da du ikke ved hvad han har gang i.. Håber du har fået en lærerstreg på dette her, desværre hårdt sagt, men det er squ ikke ubetydelige informationer man ligger inde med som portal. skal du bruge hjælp, kan du bare droppe mig en pm og smide en besked herinde så skal jeg nok hjælpe dig. vh Brian Knudsen ps. Du skal sikre dig bevis materiale i samarbejde med hosting udbyderen før du kan føre en retssag imod ham. |