Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny service: Få tilbud på lån fra banker

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Oct 10
Indlæg ialt: 12
Fra  xspance Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har i dag lanceret en tjeneste, som vi tror vil skabe øget konkurrence på det danske lånemarked for private, og på sigt også for små og mellemstore virksomheder.

Konceptet er simpelt: På termino.dk kan forbrugere indtaste deres låneønsker og oplysninger om privatøkonomi, og vil herefter modtage tilbud på lån fra banker. Forbrugeren er anonym overfor bankerne, og på Termino bliver tilbuddene fra bankerne overskueligt præsenteret, så man let kan sammenligne dem og vælge det bedste. Tjenesten er gratis for private.

Vi ser Termino som en mulighed for stille den private forbruger markant stærkere som låntager, gennem øget konkurrence og gennemskuelighed. Vi er meget interesseret i at få feedback på konceptet og hjemmesiden, så hvis du har lyst kan du, kan du prøve at søge om et lån. (Skriv "test" i kommentarerne til sidst - du er selvfølgelig også meget velkommen til at søge et rigtigt lån).

På vegne af teamet bag Termino,

Nicholas

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Nicholas.

Havde selv denne idé på tegnebrættet for 3 år siden, men efter et par måneders mere eller mindre forvirring og frustration i min øvrehalvdel af kroppen valgte jeg at droppe ideén, nu skal du hører mine 3 største forhindringer på min vej. 

Jeg vidste fra mit tidligere arbejde i en bank, at det at få kunder ind i butikken var det sværeste - vel og mærke sunde, gode kunder, som man havde lav risiko på og som der kunne bygges på set ud fra et banksynspunkt rent forretningsmæssigt step by step. Så, hvis jeg "bare" fik to banker med på ideen om at sende en kunde et tilbud på et lån udelukkende baseret på privatoplysninger om økonomi og hvad lånet skulle bruges til, ja så troede jeg de andre banker ville hoppe med på vognen i frygt for ikke at miste fodfæste og potentielle kunder. Bankerne ville altså få den værdi at skabe kontakt til en potentiel kunde og ved at tilbyde denne et godt lån kunne man muligvis få hele kunden engagement over, kunden ville få den værdi af at kunne vælge det bedste tilbud for ham eller hende - altså spare penge. jeg tænkte. det er da en win win - hvorfor ikke forsøge. så langt så godt.:)

Nu til de problemer som gør at ideén ikke fungere i praksis.

1. Bankerne var ikke så interesseret i dette produkt/denne ydelse som jeg havde troet. kan man jo et eller sted godt forstå tænkte jeg - det ville jo i sidste instans kunne fører til et helt frit bankmarked hvor hård konkurrence på pris kunne blive afgørende frem for rådgiverens samspil med sine kunder.

2. Kunderne.Man må være hård at indse, at fru Jensen på 40 med 3 børn og deltidstilling ikke længere er interessant for bankerne, man tjener simpelthen ikke nok på dem i forhold til den risiko og arbejde man ligger i dem. rent volumemæssigt giver de lidt, men det er typisk også hende som laver hurtig lån, har kreditkort alle vegne og som iøvrigt ikke på sigt er noget værd. hårdt, men det er altså nu et fact. Så når de ansøgte lån, gad banken ikke tage dem seriøst, da det, som de så som værdien i dette, nemlig at få den sunde, gode kunde over på et attraktivt lån for denne, for derved at kunne lave mersalg til ham og i sidste ende nuppe hele hans engagement forduftede. Jeg fik ikke en ordentlig seriøs søgende kunde, hvor man kunne sige, hold da op her er der bare lidt at hente. det fik mig jo til at tænke over det og konkludere, at de sunde og interessante kunde i vid udstrækning har et godt samarbejde med deres rådgiver og det at man skal betale 0,05 procent mindre i rente i sparnord frem for deres bank er ikke det som gør udfaldet. tit vil det også være sådan at de allerede nu får den bedste pris på renten pga. deres allerede eksisterende engagement - det vil et hurtigt tilbud på en mail ikke matche.

3. sæt nu den benhårde, meget prisbevidste sunde og gode kunde, sendte en ansøgning afsted og dit system fungerede så godt at han hver gang han skulle låne penge smed en ansøgning afsted og bankerne var ellevilde med ham og gav ham en god rente. han valgte så billånet i danske bank, kassekrediten i sparnord, bådkøbet blev finansieret gennem nordea osv. osv. Bankerne ville få lang næse og trække deres følehorn til sig hurtigere end du kunne tælle til 1 :-)

Jeg har lidt travlt, så alt dette er hurtigt skrevet uden redigering, spis det som det er, håber det er forståeligt :)

Jeg håber ydermere det lykkedes for dig og at du ved noget jeg ikke vidste for 3 år siden. men tyg på udfordringerne og finder du en løsning på de 3 problemer jeg har skitseret, så kontakt mig, så vil jeg godt smide en god skilling i projektet ;-)

God aften.

-Mindgame

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 23:41

nicholassm:

Vi har i dag lanceret en tjeneste, som vi tror vil skabe øget konkurrence på det danske lånemarked for private, og på sigt også for små og mellemstore virksomheder.

Konceptet er simpelt: På termino.dk kan forbrugere indtaste deres låneønsker og oplysninger om privatøkonomi, og vil herefter modtage tilbud på lån fra banker. Forbrugeren er anonym overfor bankerne, og på Termino bliver tilbuddene fra bankerne overskueligt præsenteret, så man let kan sammenligne dem og vælge det bedste. Tjenesten er gratis for private.

Vi ser Termino som en mulighed for stille den private forbruger markant stærkere som låntager, gennem øget konkurrence og gennemskuelighed. Vi er meget interesseret i at få feedback på konceptet og hjemmesiden, så hvis du har lyst kan du, kan du prøve at søge om et lån. (Skriv "test" i kommentarerne til sidst - du er selvfølgelig også meget velkommen til at søge et rigtigt lån).

På vegne af teamet bag Termino,

Nicholas

kan du lige beskrive

1: "Banker", hvilke banker?

2: Hvordan opbevarer i alle de data der tastes ind

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 23:53

Jeg har smidt 5 stjerner efter dit indlæg (Casper Henningensen), da det er noget af det mest konstruktive feedback jeg har set længe herinde!

Pt. har jeg selv lige skiftet bank, både erhverv og privat. Egentlig kunne jeg godt tænke mig sådan en service drejet mere over i at kunden 'præsentere sin økonomi', hvorpå bankerne kunne byde ind. Men som Casper lidt inde på, så er der mange af dem der skifter bank også 'dårlige kunder' i bankens optik, og sådan en service vil sandsynligvis ikke være særlig attraktiv for dem på sigt.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit 

Tilmeldt 29. Oct 10
Fra  xspance Skrevet kl. 14:39

Hej Casper,

Tak for dit lange men gode indlæg. Hvad hed din service den gang du havde den? Jeg tror nemlig, at det er dit projekt vi har hørt om når vi har snakket med bankerne. :-)

Mht. punkt 1 og 3: Vi lægger med vores platform op til, at bankerne kan konkurrere på god service og rådgivning udover pris (læs mere om Terminos låne funktionalitet). I dag findes der mange forskellige lån og en del af bankernes rådgivning er netop at finde et godt lån (mht. løbetid, afdragsfrihed, fast/variabel rente, ÅOP mv.), som passer godt til den enkeltes privatøkonomi og som forhåbentlig også er et godt valg med fremtidige renteændringer i mente. Derudover synes vi da det er helt fint, hvis kunden flytter hele sit engagement over i den (evt.) nye bank, hvis det giver kunden en samlet billigere pakke. Bankerne kan ligefrem give deres tilbud under forudsætning om, at kunden skal flytte sine engagementer.

Arbejder du stadig for en bank? Har du en IT baggrund eller?

Med venlig hilsen

Nicholas

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 15:09

Der står på siden endnu en rækker banker har fået adgang hvilken er det , der står ingen banker endnu , er startet med vis i kan sende ud til flere må i heller skrive hvilken banker i skriver i ud til

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:33

nicholassm:
Mht. punkt 1 og 3: Vi lægger med vores platform op til, at bankerne kan konkurrere på god service og rådgivning udover pris (læs mere om Terminos låne funktionalitet). I dag findes der mange forskellige lån og en del af bankernes rådgivning er netop at finde et godt lån (mht. løbetid, afdragsfrihed, fast/variabel rente, ÅOP mv.), som passer godt til den enkeltes privatøkonomi og som forhåbentlig også er et godt valg med fremtidige renteændringer i mente. Derudover synes vi da det er helt fint, hvis kunden flytter hele sit engagement over i den (evt.) nye bank, hvis det giver kunden en samlet billigere pakke. Bankerne kan ligefrem give deres tilbud under forudsætning om, at kunden skal flytte sine engagementer.

Det kan det meget nemt ha' været, men jeg kunne simpelthen ikke dreje den, twiste den på en sådan måde, at du får en god gennemstrøm af den sunde, gode kunde - så det var min helt store udfordring. Fru Jensen, som jeg nævnte i mit første indlæg var nem at få til at ansøge, da de simpelthen bare var i likviditetsmangel og i mangel på bedre blot ansøgte i forventning om at denne side ville åbne nye døre.. velvidende, men ligeglad med at de havde 3 krediter i diverse stormagasiner, 3 hurtig lån og ikke kunne låne mere i deres respektive bank. Men de kunder er mere ødelæggende for din type virksomhed end gavnende, så dem skal du have væk. (det har i gjort flot, ved valg af design og seriøsitet på jeres site). Man kan sige, at det er en pisse god intention, at banken skal konkurrere på rådgivning og god service, men hvordan gøres denne "x-faktor" op , den værdi som banken tilfører renten, som et "produktet" der konkurreres på uden at det, at renten  i sin reneste form bliver det som der i sidste ende afgør om hvor den gode kunde vælger sit at optage sit lån.? Det har bankerne svært nok ved i forvejen, rent konkret at skabe en masse merværdi og rådgivning omkring produktet "rente". Min pointe er, at du vil ikke uden interaktionen face to face mellem bank og potentiel kunde, kunne skabe den merværdi omkring et produkt som renten, som gør at den potentielle kunde vil vælge det tilbud fra danske bank kontra det fra nordea. der vil det over en netform udelukkende blive renten som handles og konkurreres på og derfor er vi tilbage ved min problemstilling i spørgsmål 3. For skal man først få kunden til at bruge denne funktion/platform vil hun bestemt ikke bryde sig om at det hun ansøger om en kassekredit eller billån også betyder at hvis hun tager det, så også lige skal skifte huslån, børnenes barne-opsparing osv. osv. 

så der er jeres udfordring.

En anden udfordring vil i den grad være at modne markedet i en hulens fart, så det at ens privatøkonomi er en handelsvare og en ting som der klogt bliver nævnt i tråden - at ens privatøkonomi har en værdi, som bankerne skal have lov til at betale for i form at god rådgivning og billig rente. fremfor det, som det er idag - nemlig at det er en meget privat ting, som folk værner vildt godt omkring og faktisk kun er i samspillet mellem din rådgiver og dig selv - i det forum i skaber med hinanden, at man frit kan frit om sin privatøkonomi. - her ligger noget grundlæggende, som skal ændres først.

Og her kommer et andet begavet ord ind - nemlig ordet timing - før markedet er modnet (og det vil ske) - vil jeres produkt ikke kunne fungere og skabe en merværdi for både bank og privatperson og uden begge partner vinder , vil eksistensgrundlaget være væk. Så jeg har stadigvæk hele siden og konceptet liggende klar til at eksekvere, den dag jeg finder markedet modent og gearet. Men det er godt nok længe siden jeg har set og beskæftiget mig med det her område - så det er noget støvet :) men pisse fedt at se jeres idé og give lidt konstruktiv kritik - håber ihvertfald i lykkes med at twiste mine udfordringer til noget positivt - så er i halvvejs i mål ihvertfald, men tror som sagt det vil gå noget tid endnu, før denne form for virksomhed kan eksekveres, da vi snakker om det mest følsomme hos dagens dansker.

knæk og bræk.

- Mindgame.

Tilmeldt 4. Aug 10
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 01:18

Jeg tænkte lidt at det lidt er samme koncept som www.mybanker.dk har.

Der tror jeg bare ikke bankerne betaler men kunderne, men ved det ikke helt.

Tilmeldt 29. Oct 10
Fra  xspance Skrevet kl. 07:26

Hej Lene,

Ja det er rigtigt - Termino minder om mybanker, men hvor mybanker udstiller de "officielle" priser fra bankerne, får man hos Termino konkrete og individualiserede lånetilbud. Det sidste skal forstå på den måde, at hvis man er en "god" kunde med høj fast indtægt og lille gæld, så vil man kunne opnå et lån som er meget billigere end den officielle pris. Omvendt når man er en dårlig kunde. Desuden konkurrerer bankerne om at få dig som kunde hos Termino, hvilket også hjælper med at finde den rigtige pris.

Så man kan sige, at hos mybanker kan man få et overblik over hvor konkurrencedygtige bankerne er, mens man er nødt til at benytte Termino for at finde ud af, hvad pris man selv kan få.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)