Kære Aminoer, Jeg har lige set et videointerview, hvor en gut interviewer Tim Ferriss om, hvordan han tjener penge. Han tjener på mange forskellige ting, men han siger også, at han faktisk tjener nok på sin blog til at kunne leve af det alene. Og hvad er det så han gør? Han skriver evergreen-blogindlæg. Det vil sige blogindlæg, som bliver ved med at være aktuelle, så det er mindst lige så relevant et år efter, det er skrevet. Jeg synes, at det er en super god måde at skrive og hjælpe andre via sin blog på. Det kan være fristende hele tiden at skrive om noget super akturelt, fordi man gerne vil have mange hits her-og-nu. Men jeg kan bestemt se det fornuftige i at skrive indlæg, der kan give læseren noget over tid. Efter at have set videoen gik jeg tilbage og så på mine lige over 30 blogindlæg, og jeg kan sagtens et et mønster, der tyder på, at han har ret. Tippet er hermed givet videre :-) God fornøjelse med skrivningen og livet derude! Dbh Tommy |
Tak for tippet! Og jeg tror da helt sikkert at der er noget om snakken. Mit problem er bare at få bilnyheder til at blive evergreens Jeg forsøger så også at skrive nogle baggrundsartikler (og biltests) i ny og næ, der ikke som udgangspunkt er irrelevante efter en uge, og det er nok den løsning de fleste vil ende med at følge - altså at kombinere dagsaktuelt stof med mere langtidsholdbare artikler.