Vi har på det seneste oplevet at få accept på vores kontrakter via telefonen. Problemet er at vi efterfølgende (i visse tilfælde) ikke får den skriftlige kontrakt i hus.
Så vi vil høre om det er en mulighed at optage en telefonisk samtale med henblik på at få den endelige accept? Er dette overhovedet lovligt? Og i så fald, skal vi så gøre kunden opmærksom på at samtalen optages?
Vi har hørt at en mundtlig aftale er ligeså bindende som en skriftlig, så vil dette være en mulighed?
Jeg vil lade en kyndig om at svare på det spørgsmål, men vil da gerne komme med et forslag.
Når vi aftaler noget pr. telefon med nye kunder, sender vi en mail til dem der bekræfter det aftalte, og beder dem om at besvare denne mail med et OK. På denne måde kommer vi i hvert fald ikke i situationen, at vi skal til at bruge tid på at diskuttere mundtlige aftaler.
Uanset hvor godt man formulerer sig mundtligt, vil der altid være noget der kan blive misforstået, eller lavet om i hovedet på modtageren. Det sker en gang i mellem, og det er svært at undgå.
Så jeg ville da bruge de par minutter det tager, at sende en mail.
Jeg vil lade en kyndig om at svare på det spørgsmål, men vil da gerne komme med et forslag.
Når vi aftaler noget pr. telefon med nye kunder, sender vi en mail til dem der bekræfter det aftalte, og beder dem om at besvare denne mail med et OK. På denne måde kommer vi i hvert fald ikke i situationen, at vi skal til at bruge tid på at diskuttere mundtlige aftaler.
Uanset hvor godt man formulerer sig mundtligt, vil der altid være noget der kan blive misforstået, eller lavet om i hovedet på modtageren. Det sker en gang i mellem, og det er svært at undgå.
Så jeg ville da bruge de par minutter det tager, at sende en mail.
Tak for svaret
Det er også vores fremgangsmåde lige pt, at sende mail ud og afvente et OK.
Men det er netop der problemet også kan opstå, atlså at vi ikke får noget svar på mail, men så har fået et OK på telefonen.
Men det er netop der problemet også kan opstå, atlså at vi ikke får noget svar på mail, men så har fået et OK på telefonen.
Lidt hårdt sagt, kan man så påstå at aftalen måske ikke er så klar, hvis I ikke kan få dem til at besvare en mail med OK. Og så er det vist en ret god idé, ikke at gå videre, for det kan hurtigt give ballade.
Det oplever vi også, og nogle af dem skal bare lige have en påmindelse, og andre hører vi aldrig mere fra. Og det er fint med os, for hellere undvære en ordre, end at bruge tid på at slås med kunderne efterfølgende :o)
Men det er netop der problemet også kan opstå, atlså at vi ikke får noget svar på mail, men så har fået et OK på telefonen.
Lidt hårdt sagt, kan man så påstå at aftalen måske ikke er så klar, hvis I ikke kan få dem til at besvare en mail med OK. Og så er det vist en ret god idé, ikke at gå videre, for det kan hurtigt give ballade.
Det oplever vi også, og nogle af dem skal bare lige have en påmindelse, og andre hører vi aldrig mere fra. Og det er fint med os, for hellere undvære en ordre, end at bruge tid på at slås med kunderne efterfølgende :o)
Ja det har du nok ret i, tak for svaret i hvert fald