Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bindende kontrakt via telefon

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Sep 10
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Vi har på det seneste oplevet at få accept på vores kontrakter via telefonen. Problemet er at vi efterfølgende (i visse tilfælde) ikke får den skriftlige kontrakt i hus.

Så vi vil høre om det er en mulighed at optage en telefonisk samtale med henblik på at få den endelige accept?
Er dette overhovedet lovligt? Og i så fald, skal vi så gøre kunden opmærksom på at samtalen optages?

Vi har hørt at en mundtlig aftale er ligeså bindende som en skriftlig, så vil dette være en mulighed?

Gratis Hjemmeside Design hos TopMedia.

Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Markedsføringsforum - kom og være med!

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil lade en kyndig om at svare på det spørgsmål, men vil da gerne komme med et forslag.

Når vi aftaler noget pr. telefon med nye kunder, sender vi en mail til dem der bekræfter det aftalte, og beder dem om at besvare denne mail med et OK. På denne måde kommer vi i hvert fald ikke i situationen, at vi skal til at bruge tid på at diskuttere mundtlige aftaler.

Uanset hvor godt man formulerer sig mundtligt, vil der altid være noget der kan blive misforstået, eller lavet om i hovedet på modtageren. Det sker en gang i mellem, og det er svært at undgå.

Så jeg ville da bruge de par minutter det tager, at sende en mail.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Feedback skriver er det lovligt at optage samtaler man selv deltager i, også uden at modparten er informeret om det.

At det så er totalt dårlig stil er en helt anden sag...

Jeg hælder også helt klart til modellen med at fremsende en bekræftelse på det aftalte efter telefonsamtalen.

Så er begge parter ikke i tvivl om hvad der er aftalt, og du kan få dit "OK" pr mail bagefter, som igang skriver.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 3. Sep 10
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

igang:

Jeg vil lade en kyndig om at svare på det spørgsmål, men vil da gerne komme med et forslag.

Når vi aftaler noget pr. telefon med nye kunder, sender vi en mail til dem der bekræfter det aftalte, og beder dem om at besvare denne mail med et OK. På denne måde kommer vi i hvert fald ikke i situationen, at vi skal til at bruge tid på at diskuttere mundtlige aftaler.

Uanset hvor godt man formulerer sig mundtligt, vil der altid være noget der kan blive misforstået, eller lavet om i hovedet på modtageren. Det sker en gang i mellem, og det er svært at undgå.

Så jeg ville da bruge de par minutter det tager, at sende en mail.

Tak for svaret 

Det er også vores fremgangsmåde lige pt, at sende mail ud og afvente et OK.

Men det er netop der problemet også kan opstå, atlså at vi ikke får noget svar på mail, men så har fået et OK på telefonen.

Gratis Hjemmeside Design hos TopMedia.

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Jørgensen:
Men det er netop der problemet også kan opstå, atlså at vi ikke får noget svar på mail, men så har fået et OK på telefonen

Det er så det problem du bruger pengene på at løse, - og ikke at indkøbe båndoptagere og hyre advokater til hive de formastelige i Retten. Big Smile

Michael

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Jørgensen:

Men det er netop der problemet også kan opstå, atlså at vi ikke får noget svar på mail, men så har fået et OK på telefonen.

Lidt hårdt sagt, kan man så påstå at aftalen måske ikke er så klar, hvis I ikke kan få dem til at besvare en mail med OK. Og så er det vist en ret god idé, ikke at gå videre, for det kan hurtigt give ballade.

Det oplever vi også, og nogle af dem skal bare lige have en påmindelse, og andre hører vi aldrig mere fra. Og det er fint med os, for hellere undvære en ordre, end at bruge tid på at slås med kunderne efterfølgende :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 3. Sep 10
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Dyrebil:

Brian Jørgensen:
Men det er netop der problemet også kan opstå, atlså at vi ikke får noget svar på mail, men så har fået et OK på telefonen

Det er så det problem du bruger pengene på at løse, - og ikke at indkøbe båndoptagere og hyre advokater til hive de formastelige i Retten. Big Smile

Michael

Hehe Smile

Gratis Hjemmeside Design hos TopMedia.

Tilmeldt 3. Sep 10
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

igang:

Brian Jørgensen:

Men det er netop der problemet også kan opstå, atlså at vi ikke får noget svar på mail, men så har fået et OK på telefonen.

 

Lidt hårdt sagt, kan man så påstå at aftalen måske ikke er så klar, hvis I ikke kan få dem til at besvare en mail med OK. Og så er det vist en ret god idé, ikke at gå videre, for det kan hurtigt give ballade.

Det oplever vi også, og nogle af dem skal bare lige have en påmindelse, og andre hører vi aldrig mere fra. Og det er fint med os, for hellere undvære en ordre, end at bruge tid på at slås med kunderne efterfølgende :o)

Ja det har du nok ret i, tak for svaret i hvert fald Yes

Gratis Hjemmeside Design hos TopMedia.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)