Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan du sælge vandfiltrering? (til private og virksomheder)

Side 6 ud af 7 (63 indlæg)
Tilmeldt 25. Jan 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil sige det meget kort:

Megen til vrøvl skal man lede længe efter.

For det første, så er der flere anlæg der er VA godkendte, det bliver vore også. Desuden skulle de mennesker måske kigge efter HVAD er det VA godkendelse går ud på.

Al den ret idiotiske diskussion om indhold af sporelementer og mineraler eller mangel på samme i filtreret vand kommer af at disse mennesker ikke aner, hvad det går ud på. Hvert filter indeholder mineraliseringsenhed, der tilsætter i nøje kontrolleret proportion de stoffer, der blev fjernet og som vi har brug for.

Det er meget sørgeligt at vi i Danmark skal altid gå mod strømmen og være klogere end resten af verden. Og med internettets fremkomst og diskussionsfora, blog osv. er der så mange små og frustrerede mennesker der skal have deres 5 minutter i rampelyset på nettet. Og med den viden alle de mennesker brænder inde med ganget med antallet, så er vi verdens førende viden nation.

Og sandheden er at alt det med filtrering er logik for burhøns. Elementer af disse filtre blev brugt også i Danmark i årevis. Alle ved, at aktivt kul fjerner meget af de gifte, vi ellers skulle indånde eller drikke, tak f.eks. kulfilter til emhætte. Og hvad der skulle være galt ved at fjerne sandrester og mekanisk snavs, der kommer ud af rørene? Eller kontrollere hvor mange rester af gylle, eller gødning vi drikker? Det skulle være indlysende, at når man kommer gylle og gødning ned i jorden intensivt i 50 år, så må noget af det komme i vandet. Vi får vandet fra boringer, der er ikke så dybe. Hvor længe og hvor meget skal sive ned, før det kommer lige til vandårer? Og jeg kunne blive ved og ved.

Og den forurenede vand, der kommer i afløbet? Sikke noget vås. Hvis det ikke kommer fra filteret, så kommer det igennem os og ned i kloakken alligevel. Er sådan ”snavset” vand mere forurenende end vores urin, eller afføring. Vågn op kære venner og hold pop med at vrøvle. Og det, der ikke kommer, ophober sig i vore kroppe. Har alle glemt debatter om voldsom forurening fra kirkegårde, når vandet udvasker tungmetaller og andet fra de døde.

Men jeg kan dog til en vis grad forstå jeg alle skeptikere. Det er ligesom med radon. Man kan ikke se det, man kan ikke lugte det, så eksisterer det ikke. Og mennesker dør af det.

Og når vi taler om VA godkendelse, så er jeg ikke helt sikker på, at den skulle være absolut nødvendigt med det. Vi er jo i EU, filtre er attesteret af ret seriøse videnskabelige institutter, der er akkrediteret i UE systemet. Men vi elsker jo vore egne nationale foranstaltninger. Fordi vi er klogere. Længe leve Janteloven.

Jeg HAR en sådan filter. Var meget skeptisk. Så skeptisk, at jeg sendte en prøve fra før filter (fra vores lokale rene vandværk) og efter. Og det besked, at vandet fra før var meget tæt på ikke at overholde grænse værdier for pesticider, grundmetaller, for ikke at tale om almindelig snavs, vandet efter var så rent, som det jeg kunne købe på flaske fra et eller andet boring, der er 800 m dyb og indeholder vandet der blev filtreret for en million par siden. For ikke at tale om min vandkedel. Den ser ud som om den var taget ud af karton i dag. Og har været i brug i 1,5 år. Nul kalk i den, nul irriterende skylning for kalk flager – og det koster 0,5 liter hver gang lige i vasken.

Så JA jeg vil fortsat bruge det. Og JA jeg begynder at forhandle det. Og ikke til 8000 kr, vi kan gøre det for 4.000. Se bare på www.vandfiltre.dk. Siden kommer op i denne måned.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 12:17

Hej Marlif,

Tak for støtten, men jeg er kommet til den konklusion, at det er umuligt at få en saglig diskussion i gang herinde. I hvert fald omkring "alternative" emner.

Måske en dag når disse personer, via deres kommune får at vide, at der lige nu er E. coli bakterier i deres drikkevand = andres afføring, så kan det være de kommer tilbage med spørgsmål. Wink

Hvis de altså vel og mærke kan huske, at vi nogensinde har haft denne dialog:

Aluminium i drikkevandet kan føre til Alzheimer's

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 25. Jan 10
Skrevet kl. 16:43

Hej Allan, for at sige det ligeud, så synes jeg vi efterhånden lever i en gennemreguleret samfund, hvor politikerne bliver styret af virksomheder, der får ophøjet deres forretningsmæssige ønsker til lov, og fru Jensen tror at når loven siger sådan og sådan og avisen bekræfter det, så er det sanheden. Længe leve Orwell og 1984. Snakken om, hvad kommune vil, eller ikke vil minder mig om gasogenfyr. Der kan man brænde alt brændbart og få opvarmet sit hus med eget husholdningsaffald. Princippet er samme som på forbrædningsanstalt. Meget høj temperatur, der kan ovenikøbet neutalisere toksiner. Men tænk, hvis alle gjorde det, så kunne kommunen ikke sælge os den varme de laver på... vores husholdningsaffald.

Og alvorligt, er jeg helt enig med dig, at saglighed kan ligge på et meget lille sted i dette forum. Og når vi taler om filtre, så er det ikke engang tale om nogle "alternative" emner. vandfiltrering er noget der foregår i fødevareindustri, medicinalindustri osv. Og ingen gør af det.

Og så er jeg ikke sikker på at man ikke må sælge/montere disse filtre. Selv vores M II drak vand lavet af gylle på en rensningsanlæg. Samme princip omvend osmose. Når hun må så må vi andere vel også Stick out tongue. Og alle I "fagfolk" som har så meget at sige - læs lidt om omvendt osmose før i lukker munden op og øser af jeres tvivlsome viden. Og når i taler om dansk drikkevand så skriv i Google f.eks. gylle i drikkevandet. God fornøjelse.

Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 21:14

Hej

Kan du ikke monterer det filter hjemme ved dig selv og designe nogle flasker og putte vandet i flasken og kalde det et eller andet og sætte det på markedet som  rent vand direkte fra en dansk kilde

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 22:09

Jo - det kunne man i princippet godt, men jeg synes der er noget forkert over at fragte vand og producere masser af plasticflasker - når alle kunne have adgang til det i deres køkken.

Så skulle man i det mindste lave det som et eller andet "økologi-stunt", at vandet udelukkende blev fragtet med cykel, eller man kunne komme til fods, (gerne i løbetøj) og hente vandet - og få rabat

Desuden er det jo også meningen at man skal bruge vandet til at børste tænder i, vande planter, skylle grøntsager mv. - og det vil måske være lidt bøvlet, hvis man kun havde det i en flaske.

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 3. Sep 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 08:56

HEJ ALLAN KAN DU IKKE RINGE TIL MIG ANGÅNDE ET ANLÆG RING PÅ 28866533

Tilmeldt 3. Sep 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:20

DER FINDES BLY RØR I TØNDER SOM DE HAR TAGET TEST HVOR DER 5 GANGE HØJER END DET TILLATE

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 09:49

marlif:

Jeg vil sige det meget kort:

Megen til vrøvl skal man lede længe efter.

For det første, så er der flere anlæg der er VA godkendte, det bliver vore også. Desuden skulle de mennesker måske kigge efter HVAD er det VA godkendelse går ud på.

Kan du dokumentere dette ? Såvidt jeg ved er der ingen der endnu har ofret de rigtigt, rigtigt mange penge der skal til for at få det godkendt.

jeg ved at danpure.dk har ofret rigtig meget tid og rigtigt mange penge på at få sit anlæg godkendt, men har opgivet.

Og nej det er ikke lovligt at tilslutte til sin vandinstalation, men derfor kan du o godt tappe en dunk fra din installation og køre igennem anlægget og derefter kalde det færdige "produkt" for "teknisk vand"

men tvivler på at nogen kan fremvise en VA-godkendelse.

Dette er ikke ment som en kritik af anlægget, -jeg har set det virke og set testresultater, men jeg tager chancen og drikker mit vand som det er (og sparer 4 - 6 - 8.000 kr) Husk lige at fortælle at filtre m.v. skal skiftes hver 6. måned og dette koster x.xxx antal kr.

Tilmeldt 25. Jan 10
Skrevet kl. 09:57

Filtre skal skiftes efter hhv. 3600 og 6000 l vand. hvis du bruger vandet til at bade, så er det tit, men ellers så bruger man ca. 10 l vand pr. person til madlavning i døgnet. og de filtre, der skal skiftes koster ca. 25 kr. pr stk. Membran ved sådan brug holder 3-4 år og koster ca. 200 kr.

Og hvis man siger at det er dyrt, så kan man bare droppe cigaretter...

Tilmeldt 25. Jan 10
Skrevet kl. 10:05

Og så er jeg lettere ligeglad med VA godkendelse. Når man vælger at lukke boringer i stedet for at rense vandet.

Jeg har for sjovs skyld sendt vandprøver af vandet fra vores lokale vandværk til analyse til en akkrediteret institut i...Polen. Det koster ca. 200 for fuld kemisk, bilogisk og bakteriologisk analyse.

Og resultat var ret nedslående. Efter polske normer var det vand cit. "...uegnet til drikning af mennesker..."

Og så har man påvist almindelig snavs, rust fra rørene og...nogle små krebsdyr og orme under 1 mm. 

Så kan man lave kødsovs direkte fra vandhane. 

Jeg har checket. Der kan forekomme små krebsdyr i vandet fra boringer.

Side 6 ud af 7 (63 indlæg)