Hej Pythonrap,
Jeg er 100% enig med dig. Men hvordan skal man "se sig godt for", når man ikke ved hvem man skal kontakte, eller ved hvordan en revisor giver rådgivning - før man har prøvet vedkommende?
Noget af det man kan gøre, for at finde en dygtig og ærlig rådgiver, er at lytte til andres anbefalinger i et forum som dette. Så det interessante er, om du i dag bruger en revisor, som du kan anbefale?
Desværre kan man ikke se på en virksomhed eller person, om de leverer god eller dårlig rådgivning. Man må følge sit instinkt, og nogle gange får man sig desværre en lang næse.
I et forum som dette, kan spørgeren kigge på de forskellige revisorer og bogholdere, og læse nogle af deres tidligere indlæg, og prøve at gøre sin egen vurdering. Det er efter min mening den bedste måde, til at finde en god revisor eller bogholder.
Priser er et andet vigtigt område. Desværre er god rådgivning ikke lig med dyr rådgivning. Jeg har set adskillige eksempler på, at en dyr revisor leverer overfladisk rådgivning, uden at hjælpe kunden mere end højst nødvendigt.
Det virker som om, at disse revisorer bare skal tjene mest muligt på flest kunder, og ikke har nogen skrupler med at fakturere et sted imellem 1.000 og 3.000 kr. i timen, og så i øvrigt ikke holde kunden opdateret med mulige fradrag og andre relevante økonomiske forbedringer i kundens virksomhed.
Jeg synes det er uanstændigt, og det er også en af årsagerne til at jeg har startet min virksomhed, hvor jeg leverer ærlig rådgivning til fair priser. Det er ikke en millionforretning, men til gengæld leveres et ærligt og grundigt stykke arbejde, og skulle der være områder, som ikke ligger indenfor kompetencen, så kan der altid knyttes en ekspert til som freelancerådgiver.
Mvh.
Martin E. Jensen
123Regnskab