Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Professionel blogging

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften

Er der nogen der ved hvordan en dag går for en pro blogger? Jeg tænker her på hvordan dagen prioriteres ifht. indhold på bloggen/siden.

Arbejdes der fx. meget med den enkelte blog, med kvalitet og efterfølgende markedsføring og SEO/linkbuilding, eller vi det have større effekt bare at gå blog amok og kaste mange indlæg ud hver dag?
Jeg ved det er underligt spørgsmål :=), men forsøger at finde frem til hvad der er bedst at prioritere når der skal tjenes penge på et blog indlæg. 

Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Indlæg ialt: 411
Skrevet kl. 01:43

Jeg vil helt klar sige kvalitet og SEO/linkbuilding er det du skal prioritere.

2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 08:42

Tak for det

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 08:48

Hvis du skal have en god blog, som du give noget til de besgøende som de rent faktisk finder værdifuldt eller sjovt at læse.

Eksempelvis undersøgelser,politiske holdninger mvh.

Hvis dine blogindlæg har relevans nok for brugerne, kommer linksne automatisk :)

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 08:58

Jeg vil også mene, at det er meget vigtigt at være aktiv på de sociale medier. Når jeg lægger nye blogindlæg ud i relevante grupper og på mine egne profiler, så er det helt klart den største kilde til besøgende på min side.

God fornøjelse  - og fed signatur, Boysen ;-)

Hej med dig :-)

Fra København
Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 470
Fra  WebGain Skrevet kl. 09:21

SEO og linkbuilding er meget vigtigt ja.

Men man skal også have noget ordenligt indhold, ellers tror jeg ikke man får så mange faste besøgende. Jeg udgiver f.eks. dagligt et nyt indlæg på min blog om affiliate marketing. Jeg er da stærkt overbevist om, at jeg ville miste mange faste læsere hvis jeg kun udgav engang imellem. Det er også nemmere at få skrevet kvalitetsindlæg når man ved man er tvunget til det hver eneste dag.

Så jeg vil råde dig til, at også skrive indlæg ofte. Hvor ofte, handler nok om publikummet. Mine læsere vil gerne have så meget viden som muligt og hurtigt, hvorimod en helse/fitness-blog's læsere nok ikke ville kunne følge med en blog der blev opdateret hver dag eller flere gange dagligt om nye ting de skal prøve for at tabe sig :)

Webdesign, optimering og online markedsføring. Se mere på WebGain.dk

Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Indlæg ialt: 411
Skrevet kl. 11:37

Simon Mørk Hermansen:

Så jeg vil råde dig til, at også skrive indlæg ofte. Hvor ofte, handler nok om publikummet. Mine læsere vil gerne have så meget viden som muligt og hurtigt, hvorimod en helse/fitness-blog's læsere nok ikke ville kunne følge med en blog der blev opdateret hver dag eller flere gange dagligt om nye ting de skal prøve for at tabe sig :)

Hvor ofte man skal poste afhænger af emnet, jeg blogger f.eks om ferie i Kroatien, her er det ikke nødvendigt at post ofte, det der tæller er kvaliteten af mine indlæg, billeder etc. internal links, titel, decription og extern deap links.

2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 13:55

Tak for de mange gode råd!

@Tommy ja men det var også en god bog, der ramte skide godt :)

Bloggen bliver skrevet på engelsk og kommer til at handle om sikkerhed. Masser af video som fx. førstehjælpskurser og brandbekæmpelses kurser, og alt fra arbejdssikkerhed, til sikkerhed i hjemmet. 

Så håber jeg at der er brugere nok til at ville kikke med og dermed basis for en indtægt. Jeg har også overvejet en dansk side, men problemet er lidt at målgruppen bliver pludselig meget lille og arbejdet der skal ligges i, er den samme om det er det ene eller andet sprog. Så ville det bedste ikke være at fokusere på engelsk sproget side?

Fra Holstebro
Tilmeldt 26. Dec 09
Indlæg ialt: 230
Skrevet kl. 17:12

Du kan gøre det på begge måder, fx hvis du vil skrive 10 artikler hver dag, så kan du smide 2 ud på din side og bruge fx 8 på andres sider til at få et link tilbage,.

Der er også en anden måde, fx at skrive udelukkende alle 10 artikler til din egen side, og gå efter en masse trafik via longtail keywords, begge dele kan fungere lige godt.

Hvis du skriver god kvalitet vil du også begynde at få nogle links fra andre som synes det er godt.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)