Jeg sidder og roder lidt med wordpress og er første gangs bruger af det. Jeg har læst en del guides osv på nettet, men har dog to spørgsmål jeg godt kunne tænke mig at få et muligt svar på. Når folk besøger min hjemmeside, står der i deres browser et lille logo ved siden af siden, ligesom der her på amino er en globus. Jeg kunne godt tænke mig at ændre det, men ved ikke helt hvordan? - har kunne læst mig til at det skulle hedde en ICO-fil, som standard - men kan umiddelbart ikke finde den. En anden ting som jeg godt kunne tænke mig - min template er der ikke en standard box under menuen og jeg kunne godt tænke mig at få en box hvor jeg f.eks kunne skrive TOP10: også 1,2,3,4,5 osv. er det muligt ved at plugin eller andet? Jeg kan gå ind og ændre i alle andre 'pages' end på home, nogen derved hvor jeg kan finde den? Håber i kan hjælpe. Bedste hilsner Oliver :-) |
1. Upload en .ico fil 16x16px til dit root directory og du er good to go. Hvis du ftp'er din server kan du måske se at der allerede ligger en ico fil som du så kan overskrive.
2. http://wordpress.org/extend/themes/ find evt et theme der har det du søger. Ellers kan du måske søge efter et plugin der kan hjælpe dig. Under Udseendet - > plugins
3. Home generes udfra de posts som du har skrevet på siden. Du kan gå ind under Indstillinger - > læsning og ændre hvad der skal vises. Det kunne fx være en statisk side istedet for alle dine posts.
Held og lykke med det!