Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytte/låne varer fra privaten til virksomheden

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 230
Fra  iMania.dk Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er ved at starte webshop og har på min virksomhedsregistrering noteret start dato som 1/11. Jeg vil gerne i gang med at pakke varer, markedsføre osv, men da jeg importerer fra Kina er der tre ugers ventetid på langt de fleste af mine varer. 

Jeg har dog som forarbejde bestilt prøver på de fleste varer privat, altså for at se kvalitet, reel leveringstid mm, og overvejer så om jeg kan flytte disse vareprøver over i virksomheden og fakturere for dem selvom de ikke er bestilt til firmaet. Jeg ser dog et problem i at de varer alle er gået igennem tolden da alle forsendelserne var under bagatelgrænsen på 80kr, så jeg har jo ikke engang betalt købs/importmoms på dem.

Virksomheden kan jo ikke sælge varer der ikke er kommet ind i regnskabet nogen steder, men kan jeg ikke gøre et eller andet så jeg i det mindste kan begynde at sælge lidt her til at starte med?

Mvh

Anders

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 230
Fra  iMania.dk Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Bump

For at præcisere lidt:

Jeg søger svar på om jeg kan sælge varer i min webshop som jeg tidligere har købt fra Kina der ikke er blevet fortoldet fordi forsendelserne har været under bagatelgrænsen på 80kr? 

Eller generelt: Kan jeg sælge ting som jeg "bare har liggende", private ejendele mm?

Jeg vil være sikker på at være på den rigtige side af loven og ikke bare satse på at "Skat ikke fanger mig", så jeg håber meget nogen kan være behjælpelig med lidt vejledning? Halve svar har også ret:)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)