Hvis vi antager at der er et firma, der har købt og nruger domænet cykler-online.dk (tænkt eksempel) og jeg så vælger at købe og bruge online-cykler.dk, ville det så være i strid med reglerne?
Hvis du køber et lignende domæne og stjæler deres koncept, så tror jeg de nemt kan vinde en sag. Men hvis du bevæger dig ind i et andet aspekt af cykelbranchen, så vil jeg ikke tro der er en stor chance til de kan eller gider afprøve en sag.
Siden de ikke har købt domænet, så vil de nok kun vise interesse for dit domæne, hvis du bliver en direkte konkurrent.
Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.
Hvis du køber et lignende domæne og stjæler deres koncept, så tror jeg de nemt kan vinde en sag. Men hvis du bevæger dig ind i et andet aspekt af cykelbranchen, så vil jeg ikke tro der er en stor chance til de kan eller gider afprøve en sag.
Hvis man nu antager at det er et reklamebureau der har købt domæne, uden at bruge det og jeg så køber et der ligner, men bruger det, hvad så?