Hej alle i skønne iværksættere. Stort med en udfordring jeg ikke helt ved hvordan jeg skal håndterer og hvordan jeg kommer fra A til Z. Spørgsmålet er sikket beskrevet før, men håber der er en der vil lede mig i den rigtige retning..
Jeg står overfor problemet: Jeg vil gerne importerer et produkt fra USA, vi stadig ikke har i DK (så vidt jeg ved, men man skal aldrig sige aldrig). Produktet har bestemt en mulighed for et hit, men er en form for basisvare som mange andre ville kunne overhale mig indenom med i forhold til import. - Hvordan sikre jeg, at jeg får eneretten til importen til DK? - og hvilke regler og love skal jeg være særligt opmærksom på? - Hvordan skaber jeg kontakt til grossisten? - samt et håbefuldt start kick.
På forhånd tak ;o) - ved det lige blev til en del spørgsmål. Kh Nanna Lykke |
Hej Nanna
Mht eneret kan man aftale noget med producenten, men det er ikke altid nemt medmindre du kan garantere nogle flotte salgstal og evt. en velskrevet forretningsplan. Har oplevet at store virksomheder ikke er så glade for at "låse" deres produkt, medmindre der er tale om forhandling med en stor kæde.