Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"You agree that the laws of the State of California will be controlling"...

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i den situation hvor jeg er ved at starte en webshop op, hvor jeg har nogle producenter. Jeg sælger digitale ebøger og MP3-produkter.

Hertil har jeg en en speciel producent, som er ret vigtig for webshoppen. Han er kun interesseret i at handle med mig under følgende krav:

"*In the event of a dispute arising from the agreement, you agree that the laws of the State of California will be controlling, that any venue for a dispute will take place in California, via binding arbitration. "

Jeg er meget i tvivl om hvorvidt jeg skal håndtere situationen. Jeg har ingen interesse i at blive sagsøgt efter Amerikansk lov som jeg hverken kender eller har råd til. 

Så mit spørgsmål:

• Hvordan vil I håndtere dette krav?
  • Er der nogle ting man skal være klar over, i forhold til California lovgivning?
  •  Kunne man på en eller anden smart jura måde vende den her til ens fordel?
  • Hvordan plejer man at gøre med en webshop?

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 17:09

som jeg forstår det, så køber du varerne af dem og sælger videre? - hvis det er, så er chancen for at blive sagsøgt vel lille, hvis du altså betaler for varerne osv. ?

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 17:12

Det er lidt mere problematisk. Jeg sælger producentens produkt, og da det er digitalt skal leveringen foregå med det samme. Jeg har derfor hans produkt liggende på min server. Jeg vil derfor betale ham 1x om måneden.

Der er også nogle andre problemer, eftersom han har et retfærdigt krav om x-antal procent af pengene skal reinvesteres i trafik-kilder, da min kommision er noget højere end normalt.

Men jo, chancen for et "lawsuit" er helt sikkert lav.. Men Murphys lov skal man ikke undervurdere, da konsekvenserne er ret store.

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)