Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor ikke Bulgarien? Er Danskere Bange?

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse:

Personligt tror jeg at Bulgarien kunne være et godt bud på at få en af mine produkter produceret i EU senere hen.

Jep, men det er en anden snak - men stadig, afhængigt af hvad det er - ikke uden problemer og mulig korruption og beskyttelse.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bulgarien er blevet et mellemland midt i "no where"...

Det er dyrt at få lavet ting i Bulgarien i forhold til østen. De halter bagefter Ukraine, Baltikum, Rumænien mm på visse service ydelser og købekraften er ik særlig tiltalende...
Det landet er mest kendt for, er nærmest PARTY!!!

Så det er vel ik så mærkeligt, hvorfor Bulgarien ik er øverst på listen over potentielle markeder...

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 18:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hvis man skal forhold sig sagligt til spørgsmålet så er det vel som en anden debatør nævner et spørgsmål om hvilke fordele man som udefrakommende har ved at drive forretning i landet i forhold til hjemlandet og eventuelt andre outsourcinglande.

- Hvad er prisen på arbejdskraft

- Hvad er kvaliteten, niveauer af denne arbejdskraft

- Er der forbundet transportomkostninger der er større end normal ved at producere i landet

- Hvordan er arbejdsmoralen i landet

Det er alt sammen noget der som regel kun kan besvares fra gang til gang i den enkelte sag afhængig af produktets type m.v., så det er lidt vanskeligt at bruge som en generel målestok i forhold til om landet er egnet eller ikke egnet relativt i forhold til andre lande.

Personlig har jeg ikke noget forhold til Bulgarien andet end at det er et forholdsvist billigt ferieland, der til dels kæmper en del med kriminalitet. Det ville ikke få mig til at fravælge det som et erhvervsland som sådan, men nu er jeg så mærkeligt indrettet at jeg godt kan lide at være tæt på de ting jeg laver og derfor er jeg heller ikke den oplagte outsourcing kunde. Ligeledes vil Bulgarien ikke være et valg for mig at flytte til for at være tæt på et eventuelt erhvervsprojekt, da jeg helt personligt ikke kan se mig selv leve og bo i Bulgarien i forhold til eventuelle alternativer.

Så kan det godt være man kan få noget outsourcing og billig arbejdskraft der, men i sidste ende for mit vedkommende er kvaliteten, arbejdsmoralen og de personlige udgifter ved en produktion i et andet land de vigtigste faktorer og lige p.t. har Bulgarien ikke umiddelbart vist at det er noget jeg burde overveje.

Men igen det er bare min egen opfattelse. Det har ikke noget med at være bange at gøre. Jeg gider bare ikke tilbringe mit liv i Bulgarien når der er federe steder at arbejde fra efter min mening og selvom meget kan handle om penge og at spare, så handler det for mig i sidste ende om at lave et fedt produkt og have det sjovt mens man gør det og jeg ville synes det var nederen at arbejde 2500 km fra hvor resten af min familie og omgangskreds befinder sig, uanset hvor meget flybillet man kan få for de penge man sparer i billig arbejdskraft. Men det er bare min holdning :-)

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 18:26

Lagersalg123 - JEN:
Det er mere udbredt der og er samtidig transitland, så jo det er mere udbredt end i DK.

Jeg kan fortælle dig, at der bliver slået hårdt mod transit handel med mennesker, her i Bulgarien. Desværre findes der stadig mange 'no brains' i landsbyerne, som hopper på fortryllelsen om den evige lykke og guld i stride strømme. Desuden er det et folkefærd her i landet, som det er meget svært, at kontrollere grundet deres lukkede samfund.

Lagersalg123 - JEN:
Gør de ene og alene for at styrke positionen i regionen og ikke alene landet, og så for at tjene penge lokalt.

Hvad ville grunden være andet end at tjene penge? Det er vel det der i bund og grund dét, som giver os den 'lykke' vi søger med vores familier og livet. Der er ingen af disse firmaer, som har en bindende kontrakt med Røde Kors, for at etablere sig her. Lokalt? Regionalt? Nationalt? Mener du ligesom GOOGLE? Kom igen med en bedre historie. At styrke er at vinde. Eneste formål, at tjene penge.

Hvad gør et land for andre lande? Hvad er det, du vil have, Bulgarien skal gøre for andre lande? Vi taler om at etablere sig.

Antonio

Tilmeldt 28. Feb 10
Skrevet kl. 18:41

Oscar Eg Gensmann:
Hvis man skal forhold sig sagligt til spørgsmålet så er det vel som en anden debatør nævner et spørgsmål om hvilke fordele man som udefrakommende har ved at drive forretning i landet i forhold til hjemlandet og eventuelt andre outsourcinglande.

Endelig noget konstruktivt,

Det er rigtigt, at landet er 2.500 km hjemmefra, men der er jo forskellige måder, at udvide forretningen.

Arbejdsmoralen er et omdiskuteret emne, måske fordi Bulgarerne har lønninger, som ikke helt formår, at dække deres daglige behov. Derfor er der også mange firmaer, som give ekstra hjælp i forskellige former og det øger selvfølgelig moralen. Men at betale en medarbejder Euro 250 - 500 om måneden, med levering af ydelser eller produkter til f.eks Danmark. Har man gode indtægts muligheder.

Det er ikke min mening, kun at lægge vægt på Outsourcing, da selv etablering også er en option.

Oscar Eg Gensmann:
Det er alt sammen noget der som regel kun kan besvares fra gang til gang i den enkelte sag afhængig af produktets type m.v., så det er lidt vanskeligt at bruge som en generel målestok i forhold til om landet er egnet eller ikke egnet relativt i forhold til andre lande.

Du har så fuldstændigt ret.

Antonio

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 18:42

Antonio Forteza:

Hvad gør et land for andre lande? Hvad er det, du vil have, Bulgarien skal gøre for andre lande? Vi taler om at etablere sig.

Jeg vil da have at Bulgarien markedsfører sig og tilbyder vilkår der gør det attraktivt at få produceret noget der eller lignende..

Er der tilskud, laver skat, osv osv osv?

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 28. Feb 10
Skrevet kl. 18:46

Lagersalg123 - JEN:

Lasse:

Personligt tror jeg at Bulgarien kunne være et godt bud på at få en af mine produkter produceret i EU senere hen.

Jep, men det er en anden snak - men stadig, afhængigt af hvad det er - ikke uden problemer og mulig korruption og beskyttelse.

Det er helt hen i vejret.

Der er intet af den slags her og ingen brug for beskyttelse, eller korruption som vil forhindre dig i, at producere noget som helst, her i landet.

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 18:50

Antonio Forteza:

Det er helt hen i vejret.

Der er intet af den slags her og ingen brug for beskyttelse, eller korruption som vil forhindre dig i, at producere noget som helst, her i landet.

Jajaja skriv du det til FN.

As of last year, 1,159 licensed security companies were registered with the Ministry of Internal Affairs. According to a 2005 United Nations report there are 130,000 licensed security guards in Bulgaria, a county of about 7.1 million people. About 54,000 work for private security firms, the rest are employed as in-house guards by companies.

In all, one of every 11 working males (9%) in Bulgaria works in the private security sector, according to a 2005 United Nations report.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 18:52

Så velkommen til Bulgarien

The demand for private security is also created by the inefficiency of Bulgaria’s courts, which provide a slow and unreliable system of debt collection. In 2005, courts stalled or blocked 375,000 debt claims worth €917 million. Since then, the amount of debt owed to companies and individuals has reached €3.5 billion, according to court records.

Unable to count on the court system, many Bulgarians turn to muscle-for-hire firms that use any method possible on behalf of their client.

Another contributing factor is Bulgaria’s famed “grey market’’ economy where many businesses operate without receipts, pay their employees off the books and don’t pay taxes. The streets of Sofia and elsewhere are lined with such merchants.

That off-the-books economy works for many, but when things go wrong, the police and courts can’t be called in to settle the disputes, since they are operating illegally to begin with. So the business owners often turn to security firms for help or protection.

But the three biggest reasons for the growth of security agencies are simple: Political connections, intimidation and organized crime.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 28. Feb 10
Skrevet kl. 18:55

Lagersalg123 - JEN:

Jeg vil da have at Bulgarien markedsfører sig og tilbyder vilkår der gør det attraktivt at få produceret noget der eller lignende..

Er der tilskud, laver skat, osv osv osv?

Skatten er 10%, MOMSEN udgør pt. 20%. Dertil findes der 'Social Security' som i USA, men den reguleres efter indtægt og kontrakt forhold. Lønnen omkring 250 til 500 Euro alt efter type ansat.

Markedsføring om landet er dette efterår via Bla. CNN. Ellers lægges der stor vægt på de Russiske investorer, som har stor købekraft og interesse i Bulgarien.

Tilskudsordningerne er, som det fremstår på Bulgarian Development Banks hjemmeside. De er mange og flere end i Danmark.

http://www.nasbank.bg/en/investmentcredits.html

Hvis du går til deres hovedside og kigger til højre, findes der også oplysninger om transport tilskud.

Antonio

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)