Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor ikke Bulgarien? Er Danskere Bange?

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Mit oplæg er min undren over, hvorfor så få Danskere har interesse for Bulgarien som erhvervs mulighed.

Der findes et væld af muligheder at tage på, men det er alligevel svært at dreje interessen hen imod landet.

Er der nogen som har et godt bud eller gode spørgsmål? Så lad mig få dem.

MVH

Antonio

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:12

Det har jeg faktisk også altid undret mig over. Uden at kende landet i øvrigt, men det er da i EU.

Brian

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 16:18

Det handler ikke så meget om danskere er bange.

Det handler om folk ikke tænker over det når de søger andre lande, Bulgarien er jo relativ ukendt.
På danskernes outsourcing og forretnings kort.

Tilgengæld er der nok heller ikke mange der ved nok om bulgarien til at være "ekspert" på det område.
Så du kunne eventuel fokusere på at blive Bulgarien ekspert for Danmark?

Jeg tror du er 5-10 år forud for outsourcing og investering, men det betyder jo bare du har en fordel.

Generelt har folk ikke meget viden om outsourcing, så du kunne skabe dig selv en website som er nr 1 for investerings mulighederne i Bulgarien, jeg tror ikke der vil være meget online konkurrence.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 312
Fra  cSupport Skrevet kl. 16:29

Ja, vær ekspert på Bulgarien. Jeg har ingen idé om hvilke muligheder der er og for at være ærlig så kender jeg kun om ringe økonomi der. Har haft en veninde fra Bulgarien og det lød ikke til at være særlig fedt land erhvervsmæssigt. Men har ingen interesse i det så ikke noget jeg overhovedet gået i dybden med.

Bred din viden ud og forklar om hvorfor Bulgarien.

Tilmeldt 28. Feb 10
Skrevet kl. 17:02

Hej Dan @ abcel,

Giv mig lidt konstruktivt på, hvad det er der ville få dig til, at tænke på muligheden ved at sælge dit produkt/service fra Bulgarien.

Om det er et fedt land eller ej, er vel mere noget der skal ses med egne øjne. Det er svært, at udveksle indtryk mellem to personer, som ikke kender hinanden privat.

80% af alle Bulgarer syntes alt andet end Bulgarien er bedre. Men hvad er det de kigger på og bruger til sammenligning?

Hvilken baggrund bruger din veninde for, at tale om (dårlige) erhvervs muligheder i Bulgarien?

Med venlig hilsen

Antonio

Tilmeldt 28. Feb 10
Skrevet kl. 17:06

Tak Lasse,

Det er altid opmuntrende, at få nyt fra dig.

MVH

Antonio

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 17:12

Antonio Forteza:

80% af alle Bulgarer syntes alt andet end Bulgarien er bedre. Men hvad er det de kigger på og bruger til sammenligning?

Måske fordi det man forbinder med Bulgarien er:

1. Druk og hor

2. Transitland for menneskehandel

3. Eksport af prostitution

4. Korruption, korruption og atter korruption.

Det er lidt ligesom Thailand, hvor mange tror du der i deres forretningsplan overvejer Thailand som marked?

Har en bekendt der besøgte Bulgarien. En aften ved banegården ved 20 eller 22-tiden blev han anfægtet af en betjent der ville tjekke hans pas. Han nægtede at give slip på sit pas til den enkelte betjent og sagde at de sammen kunne gå ind på en nærliggende poiltistation. Betjenten accepterede dette - indtil 40 meter fra indgangen, så stak han af.

Jeg handler dog nogle emballagedele fra Bulgarien og de har vel nok verdens største eller næststørste eksport af rosenolie, hvor jeg dog til enhver tid foretrækker Marokko.

Så længe der ikke er deciderede succeshistorier der når frem, så er der ingen interesse. Så jeg vil hellere vende spørgsmålet om til:

Hvad vil Bulgarien gøre for at det er mere interessant for andre europæiske lande at samarbejde med dem?

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 28. Feb 10
Skrevet kl. 17:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan have ret i nogle af disse fakta og jeg må jo selvfølgelig ikke glemme, at hor og druk ikke foregår hverken i Kbh, Odense, Århus eller Ålborg.

Korruption og Snyd findes vel heller ikke i Danmark, bortset fra et par enkelte sager, som Allerød kommune og alle de andre daglige informationer i medierne. jeg tror problemet er lige så aktuelt i DK. De er bare ikke nye i EU forhold og bliver ikke underkastet samme hensyn. Men tal med et par journalister om emnet, du bliver sikkert overrasket.

Eksport af prostitution og handel med mennesker, er et særdeles udbredt erhverv og er ikke en undtagelse for Bulgarien.

Jeg har mange bekendte, som igennem mange år har rejst ind og ud af Bulgarien og som aldrig har haft et problem som dette? Men manden har vel været uheldig. Men det sker jo heller ikke i andre lande.

Andre europæiske landes firmaer, investere store beløb i landet, deriblandt en del større Danske virksomheder som Carlsberg/Tuborg.

Kan du slippe dine børn løs om aftenen og føle dig tryk ved, at der ikke sker dem noget? Det kan jeg.

Jeg så et indlæg om en rejsende til Tyrkiet, som blev standset af færdsel politiet i Bulgarien. Jeg er aldrig blevet stoppet, hvis ikke jeg har kørt for hurtigt.

Men ellers kan jeg forstå, din holdning til Bulgarien, når alt man høre er negativt.

MVH

Antonio

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 18:01

Lagersalg123 - JEN:
Har en bekendt der besøgte Bulgarien. En aften ved banegården ved 20 eller 22-tiden blev han anfægtet af en betjent der ville tjekke hans pas. Han nægtede at give slip på sit pas til den enkelte betjent og sagde at de sammen kunne gå ind på en nærliggende poiltistation. Betjenten accepterede dette - indtil 40 meter fra indgangen, så stak han af.

Tja, første gang jeg var i Polen blev mig og ven overfaldet af 3 der vil have vores kamera samt penge, få timer efter vi var ankommet i landet.
I Tyrkiet fik min søster frarøvet hendes taske samt ur.
Jeg har fået en pistol for panden i Danmark under et røveri i min butik.

Det sker alle vejne, jeg har selv været i Bulgarien og der var fredfyldt.

Personligt tror jeg at Bulgarien kunne være et godt bud på at få en af mine produkter produceret i EU senere hen.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 18:05

Nu var det ikke for at angribe, men svare på hvorfor... Smile

Antonio Forteza:
Korruption og Snyd findes vel heller ikke i Danmark, bortset fra et par enkelte sager, som Allerød kommune og alle de andre daglige informationer i medierne. jeg tror problemet er lige så aktuelt i DK

Det kan du være ganske sikker på det ikke er. Du må ikke seriøst påstå dette, så kan jeg godt forstå din promoveren af Bulgarien ikke lykkes. Erkend de udfordringer der er.

Antonio Forteza:

Eksport af prostitution og handel med mennesker, er et særdeles udbredt erhverv og er ikke en undtagelse for Bulgarien.

Det er mere udbredt der og er samtidig transitland, så jo det er mere udbredt end i DK.

Antonio Forteza:
Andre europæiske landes firmaer, investere store beløb i landet, deriblandt en del større Danske virksomheder som Carlsberg/Tuborg.

Gør de ene og alene for at styrke positionen i regionen og ikke alene landet, og så for at tjene penge lokalt.

SÅ tilbage til mit spørgsmål:

Hvad vil Bulgarien gøre for at andre lande i EU finder det interessant at rette blikket den vej?

Køb ren argan olie her

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)