Jeg har pt. behov for at kunne analysere div. trafik på mine sider direkte i min kode. Det er altså ikke analytics og lignende jeg er ude efter. Jeg kan se at nogle af mine URL'er får tilføjet parameteren "gclid". Kan jeg stole på at Google altid tilføjer denne parameter på alt betalt trafik fra dem? Og er der evt. bedre metoder til at spore hvilken af min trafik der kommer fra betalt trafik, og hvilken trafik der kommer fra andre kilder? Blandt den betalte google-trafik er der naturligt en masse trafik fra google.dk Det logiske ville vel være at "search" er søgenetværket, mens "aclk" er indholdsnetværket, men jeg får også betalt google-trafik fra eksterne trafikkilder, og det må vel være indholdsnetværket? Blandt den ikke-betalte trafik har jeg masser af resultater direkte fra "http://www.google.dk/" dvs. uden yderligere parametre. Ellers kommer min ikke-betalte-google trafik hovedsageligt fra følgende 4 typer URL'er: Jeg formoder at imgres er billedsøgning, mens search er alm. søgning. Men er der så nogen der kan forklare "cse" og "url"? Det blev vidst et lidt langt indlæg, men jeg håber at der er nogle dygtige analytikere der kan give svar på mine spørgsmål. |
Er der ingen med viden indenfor dette felt?