Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget betaler Google i skat?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 24. Oct 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter min mening burde det være meget simpelt og lave en lov der hed at man ikke kunne tage penge ud af landet hvis det havde til formål at undgå skattefar.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:56

sniksnak:

Efter min mening burde det være meget simpelt og lave en lov der hed at man ikke kunne tage penge ud af landet hvis det havde til formål at undgå skattefar.

Nu er det sjove at når man køber Adsense annoncer så er det ikke Google i danmark man handler med. Så derfor kommer pengene automatsik ud af landet.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 15:57

Tja det er jo smart nok..

Ser kun et problem hvis man bor i DK og benytter skatten i udlandet, men gerne vil have de danske sygehuse og hvad der ellers betales skat til..

Men er muligheden der så skal den da benyttes, vi er alle intresseret i en god forretning, med færrest udgifter og skat er jo en stor post i det danske regnskab.

Så er lidt splitttet

Tilmeldt 24. Oct 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 16:03

Niels Henriksen:

sniksnak:

Nu er det sjove at når man køber Adsense annoncer så er det ikke Google i danmark man handler med. Så derfor kommer pengene automatsik ud af landet.

Ja det rigtigt, men så er der så mange andre virksomheder hvor en sådan lov ville give mulighed for et par milliarder ekstra i kassen.

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 823
Skrevet kl. 08:39

Nicolaj Thomasen:

Via en skattefidus, så betaler Google kun 2,4% i selskabsskat af deres udenlandske aktiviteter: http://epn.dk/teknologi2/computer/article2221271.ece

Den nemmeste løsning på problemet er vel egentlig bare............

.............at droppe AdWords og bruge dansk firma til SEO!

Så skulle det problem være klaret Cool

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 08:50

Jeg bor i Schweiz, og I vil blive overraskede over, hvor mange firmaer, der også bor her.

Jeg betaler 12,5% i skat. De nystartede virksomheder hernede, der skaber arbejdspladser, kan få nedsat deres selskabsskat. De større virksomheder kan forhandle deres skat - således findes her virksomheder, der betaler 0% i skat.

Det er Danmarks egen skyld, at de store virksomheder undgår at betale skat i landet, og at de små virksomheder har dårlige vilkår (og stort set umulige vilkår sammenlignet med udenlandske virksomheder på internationale markeder).

Phillip Morris, Ingvard Kamprad og Phil Collins bor alle i en radius af 40 km. fra mig - det er der en grund til.

/JG

Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 09:16

Synes det er helt iorden at selskaberne bruger de "huller" der nu en gang er, forretningen har de jo for at tjene mest muligt.. Om man vil eller ej, så er Danmark et land med mange regler og andet for selvstændige, så synes det er helt ok at man bruger alle kneb, inden for lovens rammer, for at tjene flest mulige penge...

Man kan altid diskutere om der er moralsk rigtigt at danske reklame penge m.m. havner i udenlandske selskaber, hvor vi ikke mærker noget til skatten, meeennn i business gælder alle kneb... Cool

Ha en god dag alle sammen.

Dbh Rasmus

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)