Jeg har gået og tænkt på en idee længe. Jeg vil hermed høre jeres syn på om den overhovedet er realistisk.
Jeg har lagt mærke til rigtig mange mennesker, især studerende leder efter bille brugte cykler. Så jeg har derfor tænkt på tilbyde cykler til en fast pris nemlig 750 kr
For at sælge cylken til den pris er jeg nød til selv får den billige eller MEGET billigt. Er det muligt af folk vil giv cyklen gratis(meget billigt) til mig for jeg så kan sælge det billigt til mennesker, som ikke har råd til dyre cykler.??
Du kan måske importere nogen fra Asien til en god pris.
Jeg har i sommers købt en stak cykler hos Harald Nyborg til, så vidt jeg husker omkring 800,- pr. stk. så hvis du lige skærer et led af, så er den i vinkel ;-)
Kvickly i Holstebro har netop haft halvpris på alle udstillingsmodeller i butikken. Min kone købte en Mustang damecykel til under 1.000,- kr. inkl. lås, cykelkurv mm. - Jeg mener faktisk at der er 12 års garanti på stellet.
Havde hun valgt en cykel i deres andet mærke (som jeg ikke lige husker navnet på), så kunne hun have fået en ny cykel for 750,- kr., så det er det du er oppe imod når du sælger brugte cykler til samme pris.
For de cykler der bliver solgt i Kvickly, Bilka ect. er ikke mere værd end det man betaler for dem. Det er rent ud sagt noget skrammel!
Kvaliteten fås i mine øjne stadig kun hos cykelhandlerne og derfor vil jeg til enhver til hellere købe en brugt cykel til 1000 kr end en ny til kr. 1000.
Men det afhænger selvfølgelig også af ens konkrete behov.
For de cykler der bliver solgt i Kvickly, Bilka ect. er ikke mere værd end det man betaler for dem. Det er rent ud sagt noget skrammel!
Kvaliteten fås i mine øjne stadig kun hos cykelhandlerne og derfor vil jeg til enhver til hellere købe en brugt cykel til 1000 kr end en ny til kr. 1000.
Men det afhænger selvfølgelig også af ens konkrete behov.
Mener at det er Kildemoes der står bag Mustang og jeg så lige at der er 20 års stelgaranti på cyklen. Du kan også få noget skrammel hos cykelhandleren, men jeg er enig i at du kan få en meget bedre cykel, hvis du vil ofre det det koster. Men altså hvis du køber en ny Mustang hvert andet år, så skal en cykel til 10.000,- holde i 20 år før det bliver en bedre forretning.
Der er ingen tvivl om at det nok skal være muligt for dig at importere cykler som du kan sælge nye til 750 kr. Du kan f.eks. tjekke hvilke leverandører der er i Kina eller Taiwan på siden www.alibaba.com. Her er der tonsvis af cykler til lave priser, hvis du altså er i stand til at bestille nogle større partier hjem.
Hvorvidt cyklerne så er til at sælge herefter, er et helt andet spørgsmål.;)