Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tvangslikvidering af APS?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 23. May 06
Indlæg ialt: 99
Fra  Vinterservice Danmark Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminobrugere,

Jeg har et spørgsmål til de skattesagkyndige her på sitet...

Situationen er den, at jeg ønsker at lukke et APS.

En revisor har luftet tanken om at lade selskabet tvangslikviderer for at jeg derved kan undgå at skulle betale flere tusinde kroner for at få lavet årsregnskabet. - Kan det betale sig alene af den grund eller er der andre ulemper/fordele ved dette?

Dernæst er jeg ikke helt klar over hvilke ting og hvor meget af f.eks. indskud og underskud jeg er berettiget til at trække fra i skat.

Jeg har selv indfriet både indskud og underskud i selskabet.

Håber meget at høre fra jer, så jeg kan komme i gang igen med et nyt projekt!

Tak, Bidstrup

Tilmeldt 5. Feb 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:07
Hej Bidstrup,

Din revisor har ret i at du "bare" kan lade dit selskab tvangslukke ved ikke at indsende regnskb - jeg fik selv det samme råd for nogle år tilbage.

Jeg oplevede da imidlertid efterfølgende at skulle ned til den lokale SKAT myndighed og tale for min "syge moster" da jeg ville oprette en ny virksomhed år senere - de kunne nemlig se på deres skærme at jeg havde haft et ApS der var tvangslukket.

Der er helt sikkert andre der kan komme med yderligere kommentarer for og imod

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:26
Jeg har ogsp engang, for mange år siden, lukket et selskab på den mde. Jeg har dog haft problemer med senere selskaber jeg skulle åbne. Til gengæld gav selve lukningen lidt problemer, for oemend der ingen gæld var i selskabet - selskabet skyldte ingenting, var der nogle aktiver. Og disse aktiver tilhørte så boet, og hvis jeg ville have dem skulle jeg køber og betale for dem efter en vurdering fra kurrator. Det synes jeg var lidt underligt - at skulle betale for de ting jeg selv havde betalt en gang mere. Men sådan er det. profitten af salget gik så ind i boet, og jeg fik så resultatet udbetalt. Men det er sgu en noget Østeuropæisk måde at gøre det på. (Jeg har stadig en stærk mistanke om, at det er gamle stasi agenter der står for størstedelen af SKAT-medarbejdernes og Erhvers og Selskabsstyrelsens medarbejderes uddannelse ...)
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 14:04
Sørg for at trække alle værdier ud af selskabet ALLE!!!

derefter kan du bare lade lortet sejle og afvente en inkaldelse til skifteretten hvor du så vil blive opløst uden omkostninger. Selskabet vil derved sandsynligvis blive erklæret konkurs fordi kurrator skal have dækket sine omkostinger itl at gøre boet op. Det koster ikke dig noget men det kan give problemer senere hvis du ønsker at oprette nye selskaber. Jeg har selv prøvet det og måtte stille en bankgaranti på kr. 150.000,- overfor skat for at blive momsreg.

Fra Frederikssund
Tilmeldt 18. Sep 06
Indlæg ialt: 91
Fra  Urskiven.dk Skrevet kl. 09:13
Hej alle,

Hvad gør man så hvis man har en partner, der tilbageholder værdier for ca 150.000,- og ikke ønsker at hverken sælge eller deltage i firmaet ?

Jeg har problemet - hvor partner endda har kørt firmaet med stort underskud i flere år - jeg måtte så trække stikket ud for ham, overtage aktiviteterne og kører videre med overskud et par år - men da jeg ikke har fuld kontrol over selskabet har jeg nu solgt alle tilkommelige aktiviteter fra - betalt hvad der skal betales og har nu tænkt mig at lade selskabet sejle.

Min advokat har opgivet at snakke min partner til fornuft, da han nægter at have værdierne (som er let sælgelig værdier) og han kræver en meget stor sum penge for aktiverne

Er der evt nogle der har nogle andre ideer, da jeg føler det er surt at lade et ca. 200.000,- skattemæssigt underskud forsvinde og de andre 150.000,- i værdier (har dog via andet selskab indskudt ca 500.000,- i selskabet, så kan få fradraget den vej - men det er surt alligevel)

Håber at I kan få det store billede - lidt forvirrende - men surt - og en løsning der eller råd til noget vil jeg være taknemmelig for

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)