Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bog eller E-bog? m.m

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa i kære aminoer.

Ja spørgsmålet har sikkert været oppe nogle gange nu. Men spørger alligevel :)

Jeg skrev for mange år siden en børnebog manuskript og indsendte det til et forlag. Fik den desværre ikke udgivet men de opfordrede mig til at sende ind igen et par år efter. Jeg har så aldrig fået sendt den ind igen , og bare ladet det ligge i skuffen.

Men her for ja snart 8 måneder siden, var der nogle ændringer i mit liv, som gjorde at jeg fik lysten til at skrive igen. Jeg oprettede en blog og begyndte at skrive en masse der. Og samtidig startede jeg på børnebog manuskript nr. 2. Efter et par måneder var det manuskript færdigt og klar til indsendelse.... ja det er så 6 måneder siden nu , og får afslag gang på gang. 90% af forlagene siger at de ikke tager nye bøger ind da de allerede har "booket" mange år frem. Og nogen har slet ikke set på den og bare sendt det tilbage med afslag....  Fair nok.

Men jeg vil videre, og det skak jeg nok komme, for jeg vil have det udgivet på den ene eller den anden måde.

Jeg skal her i næste uge sende til 6 forlag endnu og så vente et lille stykke tid på svar. Håber selvfølgelig at en af dem siger ja.

Jeg er faktisk gået i gang med en 2 nu også.  For jeg tror på at det kan udgives og børn vil elske historien.

Men hvis de nu ikke vil udgive den... hvad gør jeg så... Er ebog så vejen? Kan man sælge børnebogs E-bøger eller er det bare fallit erklæringen for folk som gerne vil være rigtige forfattere?

Og kan man kalde sig forfatter hvis man "kun" får en ebog udgivet?

Og skal der være tegninger i en ebog eller kan man godt undværem når det er en børnebog (mener selv at der SKAL være tegninger)?

Takker på forhånd for besvarelser :)

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 135
Fra  Cammilla Rysgaard Skrevet kl. 12:36

Hvis du har penge og tid til det, så kunne du også overveje at udgive selv. Der findes firmaer der hjælper til, f.eks. www.bod.dk ol.

Du kunne også se om din bog kunne have et partnerskab. Her tænker jeg, at hvis du har en morale om et eller andet, så kan der være en sponsor der vil gå med i projektet. En der er interesserede i din målgruppe.

Uanset format, så syntes jeg at der skal være billeder. Ellers skal det være en bog til voksne for børn. Altså lidt hjælp til forældrene på hvordan de kan bruge bogen sammen med børnene.

Held og lykke.

Cammilla

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 14:09

Vil da overveje mulighden bod.dk. - For ville da helt bestemt være en løsning på at få det udgivet. :)

Må bare få lavet nogle billede så :)

takker for dit svar.

Andre som har en mening? :)

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 14:20

Hej Kim

Jeg synes ikke man skal udgive børnebøger som Ebook, ikke fordi det er falliterklæring, men fordi jeg mener at det er vigtigt at børnene kan røre ved bogen, bladre i den når der ikke lige læses i den, og selv kan være med til at finde bogen frem.

Så jeg er også mere til BOD formen. Evt. kan du lave nogle kortere børnebøger som kan udgives i hæfteform, også se om du kan få et firma til at give dem med hver gang de sælger et produkt, mod at de betaler en del af produktionsomkostningerne. Eller måske kan du komme med i Babysam's pakke til nye forældre med sådan et hæfte, og hvis det så bare er en super fortælling, mon så ikke forældrene klikker ind på den hjemmeside adresse der står på bagsiden og ser hvad du ellers har lavet.

Eller print en stak bøger hos BOD for egen regning og tag så ud i butikker med produkter til børneforældre og hør om de ville have det på hylderne hvis du giver dem en god avance, muligheden for reklame på forside/bagside eller måske to-fire sider i bogen hvor butikken kan skrive gode råd til forældrene... Eller hvad man nu ellers kunne finde på.

Held og lykke og rigtig god arbejdslyst med projektet.

/Rasmus

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)