Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det Gyldne Domæne... eller hvad?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeppe Bech Albrektsen:

Jeg ville tjekke domæneloven §12 stk2  for det kunne godt se ud til at de har købt domænet med tanke på videresalg, så hvis du har tilbudet på mail hvor de skriver at de vil sælge domænet, så kan du indgive en klage til dk-hostmaster, og slippe med en 1/10 af det beløb, altså ca 500kr. men ellers et godt domæne :)

Håber det hjalp lidt :)

Go' weekend

Mvh Jeppe Bech Albrektsen

Hvor er det lige at du kan se, at sælgeren skulle ha' købt domænet med tanke på videresalg? Jeg kan ikke få øje på det.

Hvis man ikke ønsker at betale hvad sælgeren ønsker, så må man, i følge dig, bruge alle mulige tricks for at få domænet, eller hvad?

Helt ærlig, folk er efterhånden gået helt bananas med at anbefale, at man skal klage til Klagenævnet for Domænenavne, ligeså snart de læser om nogen, der er interesseret i at købe/sælge et domænenavn.

Kunne det ikke tænkes, at alt foregår helt efter reglerne?

Kommer snart...

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 14:23

SEO mæssigt giver det et boost at have det eksakte søgeord i domænenævnet. Branding mæssigt er det jo også en fordel.

I kompetetive markeder er det alligevel ikke nok i sig selv med søgeord i domænenavn for at få topplacering i Google, så tænk over det.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 14:38

Jeg ville ikke gøre mig forhåbninger om en domæneklagesag.... Prisen virker i mine øjne umildbart fair.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 1. Oct 10
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 15:27

Domænet er godt, helt sikkert. Men som det også nævnes er domænenavnet langt fra alt. Derudover ser det ikke ud som om der har været noget indhold på sitet. Det er ikke et plus i forhold til Google og seo. Til gengæld er det et gammelt domæne og det vil sikkert give noget. Du kunne også overveje kaffemaskiner.dk. Det kunne godt være til salg men er ikke sikker.

Mvh. Peter

tonere

Tilmeldt 10. Mar 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:16

Hej alle,

Ved nogen, hvilke særlige fordele der er ved et .dk-domæne frem for et .pro eller .info domæne? I forhold til både kundernes opfattelse samt SEO.

For mens .dk-domænet koster 50.000 (@Peter: www.kaffemaskine.dk er bare et lignende eksempel, det er faktisk et andet branchedomæne, vi overvejer at købe), koster .pro og .info meget mindre. 

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 21:21

Hej Helios,

Domænet er ikke forretningskritisk (som det var med nets.dk for PBS) - der er udelukkende tale om en investering, som måske kan tjene sig ind via SEO.

Hvis jeg var dig, eller din kunde - vil jeg hellere bruge de 50.000 på direkte optimering til selve butikken, eksempelvis konverteringsoptimering? - det er i mine øjne en væsentlig bedre investering end i et domæne der "måske" kan give forretning engang i fremtiden.  Smile

Hvis domænet købes, så skal der ligges massiv investering i selve SEO delen også - bare fordi at domænet hedder kaffemaskine, betyder det ikke at det vil ranke rent ind fra dag 1 - det kræver kvalitets links, godt indhold og mange timers arbejde.

Vh
Henrik 

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)