Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uddanne sig til "webdesigner"?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 20. Sep 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Til Daniel

Tak for dit svar. Det kunne helt sikkert bruges og gav mig lidt mere ro omkring den vej jeg var mest opsat på. Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om hvad du synes du har lært eller måske ikke lært? Hvor føler du at du står nu med hensyn til at lave hjemmesider selv?

Med venlig hilsen
Daniel Nørregaard 

Har du/i brug for lidt råd om opsøgende salg eller kundeservice, så smid en besked. Jeg kommer gerne med lidt råd og vejledning ganske gratis.

Fra København
Tilmeldt 20. Sep 10
Skrevet kl. 20:13

Til Mikkel

Jeg havde faktisk også tænkt mig at gå så småt i gang allerede nu og se hvor meget jeg kan suge til mig. Min tid er dog desværre ret begrænset indtil januar, så bliver små skridt. Og tillykke med din optagelse og held og lykke med det.

Med venlig hilsen
Daniel Nørregaard 

Har du/i brug for lidt råd om opsøgende salg eller kundeservice, så smid en besked. Jeg kommer gerne med lidt råd og vejledning ganske gratis.

Fra København
Tilmeldt 20. Sep 10
Skrevet kl. 20:18

Til Brian Jørgensen

Tak for dit svar også. Det kan, som alle andres svar selvfølgelig bruges i mine overvejelser og giver et bedre billede af hvad jeg kan forvente. Tillykke med dit 12 tal. Respekt herfra! :)

Fra Rødding
Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 429
Fra  Pilanto Skrevet kl. 23:24

Hej Daniel

Jeg er uddannet multimediedesigner og jeg betragter denne uddannelse som en fin introduktion til en masse forskellige emner inden for dine interesseområder.

Kender ikke så meget til web integrator uddannelsen, men den er sikkert også god. Smile

Ved siden af uddannelse har du rig mulighed for at dygtiggøre dig inden for dit interesseområde og gøre dig selv til ekspert inden for området.

Måske kan du også finde lidt inspiration i et lidt gammelt, men måske stadig aktuelt blogindlæg, jeg har skrevet om emnet: "10 gode råd til nyuddannede multimediedesignere og lignende"

Rigtig god fornøjelse med uddannelsen.

Fra København
Tilmeldt 20. Sep 10
Skrevet kl. 00:09

Tak for svaret og linket Henrik. Må jeg lige kigge lidt nærmere på.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 12:37

Hej Daniel

Jeg synes det er super, at du vil tage uddannelsen, det er vil klart være et plus i fremtiden. Men hold dig endelig ikke tilbage, med at springe ud i at lave sites allerede idag. Amino giver rig mulighed for at lave nogle små sites til lav pris eller gratis, som du kan øve dig på. Just do it!

Hvis du har fokus på det designmæssige fremfå det tekniske, så tag et kig på vores CloudSprout system, så kan du springe alt teknik-bøvlet over, og fokuserer på design og indhold.

Du kan se nogle af de sites, er der lavet på CloudSprout her: http://www.cloudsprout.dk/Eksempler/Referencer.html

Og du kan se hvor let det er at bygge med CloudSprout her:

http://www.cloudsprout.dk/community/tutorials.html

Hvis det ligner noget du kan bruge, så smid mig en mail på plu@cloudsprout.dk så sender jeg dig et login omkring d. 1.

Tilmeldt 24. Aug 10
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 13:03

Hej Daniel,

Hvis du gerne vil arbejde med at lave hjemmesider, bør du først og fremmest beslutte hvilken del du vil arbejde med. Er det kodningen eller det grafiske? Det er selvfølgelig muligt at lære begge, men folk vil hellere have en ekspert på et område, end en der kan lidt af hvert.

Hvis du vil have håb for arbejde i fremtiden, så er det ikke nok at følge med i timerne og så gå i standby når du har fri. Tingene udvikler sig så hurtigt, at du er nødt til at følge med hele tiden, og det bliver svært hvis du ikke interesserer dig for det udover som et arbejde. Dette gælder nok mere for programmøren end grafikeren.

Det er fint at have "Web-integrator" stående på papiret, men mere bør der ikke være i det.

Mit råd: Hvis du vil tage Web-integrator uddannelsen, så sørg for at du altid er 10 skridt foran, for ellers er du 10 skridt bagud.

Venlig hilsen,
Simon

Tilmeldt 3. Sep 10
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 13:42

Thomas Egebrand Gram:

Hej Daniel,

Det gode ved hjemmesider er at du rent teknisk set ikke behøver en uddannelse for at komme igang. Du kan finde alt på internettet der kan hjælpe dig med at komme igang, html, css, hvordan man laver grafiske elementer, osv. Det vil kun være din egen kreativitet der sætter grænser, eller måske ikke ;)

En uddannelse giver dog et rigtig godt skub i den rigtige retning, og holder dig "opdateret" og igang, så at du hele tiden bliver sat ud for nye elementer i læren om webdesign.

Jeg er selv under uddannelse som Multimediedesigner i øjeblikket, og selvom jeg vidste de basale ting inden jeg startede - hjælper uddannelsen med at udvikle min kreativitet, og det er et STORT plus hvis du skal designe. :)

Uden at træde nogen over tæerne - kan jeg sige, at hvis du mere er til det "kodningsmæssige" i modsætning til det "rigtige design", så er det nok webintegrator uddannelsen du skal gå efter. Hvis det er modsat, så er multiemediedesigner eller grafiker et rigtigt godt foreslag.

Håber du finder en løsning på det, og måske ses vi på multimediedesigner uddannelsen næste år. :)

Du har 100% ret i det du siger. Web-integrator uddannelsen fokuserer helt klart mere på kodning, end på webdesign. Jeg tror at alt i alt havde vi kun samlet set 3 uger eller lignende, med lære i Photoshop.

Grunden til jeg valgte netop den uddannelse var, fordi jeg allerede inden jeg startede havde siddet i Photoshop i cirka 7 år, så mit kendskab til dette var fuldført (efter min egen mening). Selvfølgelig er der altid mere man kan lære i Photoshop, men det en anden snak Smile

Mit formål var at lære PHP og lidt JavaScript, og det må man så også sige at jeg fik lært. Havde ingen kendskab til dette i forvejen. Kun XHTML/CSS.

Gratis Hjemmeside Design hos TopMedia.

Tilmeldt 3. Sep 10
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 13:42

Daniel A. Nørregaard:

Til Brian Jørgensen

Tak for dit svar også. Det kan, som alle andres svar selvfølgelig bruges i mine overvejelser og giver et bedre billede af hvad jeg kan forvente. Tillykke med dit 12 tal. Respekt herfra! :)

Mange tak da Smile

Gratis Hjemmeside Design hos TopMedia.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)