Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kort spørgsmål om SEO

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg sidder lige og kommer i tvivl om en sag, og må hellere spørge en af jer SEO ninjas om det:

Hvis jeg havde en masse seo-ede sider om hundekiks på www.minside.dk og ønskede at lave en ny række sider rækker sider på domænet om noget helt andet, fx ninjastjerner, skulle jeg så for SEOens skyld lave dem på

www.minside.dk/ninjastjerner/  eller på ninjastjerner.minside.dk/ ? Eller er det vigtigt at de ligger på deres helt eget domæne?

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 21:41
du kan sagtens have en side der hedder minside.dk/hundekiks.htm der er optimeret til hundekiks, og så habe en side der hedder minside.dk/ninjastjerner.htm der er optimeret til ninjastjerner.

Søgemaskiner kender jo ikke forskellen på hundekiks og ninjastjerner.

Hvis jeg havde et firma der solgte videoer og DVD afspillere, så kunne jeg jo passende lave et side der hed video.htm og en side der hedder dvd.htm som hver især er optimeret til henholdsvis video og dvd.

Som person ved man jo godt at video og dvd er i "famillie" med hinanden, mens hundekiks og ninjastjerner ikke har så meget med hinanden at gøre, men det ved søgemaskinerne heldigvis ikke.

Håber det svarer dit spørgsmål.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 15:29
Tak for svaret, Lars!

Men er du helt sikker på at søgemaskinerne ikke kender forskel på "hundekiks og ninjastjerner"? Jeg synes jeg har læst en anden seo-er skrive at det er vigtigt at det er relaterede sites, som man får links fra. Det betyder vel, at søgemaskinerne arbejder med en eller anden slags emneregistre?

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:52
> Søgemaskiner kender jo ikke forskellen på hundekiks og ninjastjerner.

Jo, det kan det godt. De ved muligvis ikke hvad det er, men via de avancerede linkstrukturanalyser de laver, kan de forstå hvordan "ninja-markedet" ser ud i forhold til "hundekikse-markedet" og bruge det i vurderingen af de enkeltstående sites og sider der findes i hver af disse "klynger". .

Dertil kommer den måde du strukturer emner, som søgemaskinerne opfatter som forskellige (som ovenstående), på dit website. Både subdirectories, og subdomains kan anvendes. Hvis det drejer sig om få sider vil jeg normalt anbefale directories, hvis det er rigtig mange kan subdomains overvejes.
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)