Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nostalgi: Kan du huske din allerførste ordre?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er skægt at tænke på hvordan det hele startede...altså iværksætteriet og forretningsdriften. Og jeg kan huske at min gamle far (som også var selvstændig) havde indrammet sin allerførste salgskvittering og hang den midt i kontoret...hvor den blev hængende i 40 år. Han inviterede endda den kunde med til 10-års jubilæum og gav ham en chek på 10.000,- :-)

Det har jeg vidst arvet lidt af...for jeg tænker da tit på vores første kunde. Og det er skisme da sjovt, egentligt!

Kan du huske din allerførste ordre?
Hvordan fik du den? Hvor meget var den på?

Min første kunde hed Kenneth Hansen. Han købte for 175,- og havde hørt om os på OB's debatforum:-)
Ham kommer jeg aldrig nogensinde til at glemme!

Kom nu med din lille hyggelige historie:-)

/Rikke

Fra Valby
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 140
Fra  Monera ApS Skrevet kl. 13:19

Hehe.. Det er altid sjovt! :-)

Søren Linck fra Ørestadens snedker og tømrerfirma ... 1300kr for en hjemmeside!

Er i gang med at lave verdens bedste inkassobureau hos Likvido Inkasso.

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 13:27

Min allerførste kunde kan jeg næppe huske, da jeg har været selvstændig i en eller anden form, siden jeg var teenager. Men nogle af de første rigtige kunder kan jeg dog huske :-)

Noget andet lidt nostalgisk jeg kom til at tænke på forleden dag, var at da jeg startede min første rigtige webshop i 2002, der havde jeg faktisk en betalingsform der hed "forudbetaling med check"!
Det er lidt sjovt at tænke sig, at der rent faktisk var kunder, der valgte at sende en check med posten, og at vi så først afsendte ordren, når denne var modtaget!

Før denne webshop solgte jeg via en gratis hjemmeside, lavet på en gratis amerikansk udbyder i stil med webbyen (der fandtes ikke den slags i DK endnu). Såvidt jeg husker kom ca. halvdelen af orderne på email og halvdelen på telefon.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 13:35

hehe...

Så måtte jeg også lige over og kigge i den første mappe for slikbutikken.. ( har også haft andre firmaer før - men ikke netbutik)

1/3-2009 , Bente .... , fra Farum  dkk 230,80 , hun havde set butikken via link/annonce på QXL .

Kan se hun fortsat handler jævnligt, så det er jo hyggeligt.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 13:40

Jeg har desværre ikke navnet men jeg var også kun 7-8 år gammelSmile
Jeg købte legetøj mine venner ikke brugte og solgte dem på et tæppe i parken.

Det var ikke en decideret ordre men der startede det for mig.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:17

Min første kunde... det var da jeg var freelancer, tilbage i 1997. Odd-fellow logen i Esbjerg. Kan ikke huske hvad beløbet var, men det var vist småpenge. (men nok til at 16-årige mig syntes det var stort)

Min første kunde efter jeg blev selvstændig var AMU-Kontrolinstans. Beløb 775kr ekskl. moms. :-)

Tilmeldt 30. Sep 10
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 14:48

Min først kunde var da jeg startede en hjememside som solgte edbudstyr.

Jeg arbejde på den side dag og nat, og en aften gik jeg så i luften. Jeg havde meldt mig til på edbpriser, og ventede spændt.

Da jeg vågnede næste morgen, så lå der 6 ordrer i min inbox, og jeg var SÅ lykkelig :-)

At jeg så senere måtte lukke firmaet pga. manglende fortjeneste er en anden historie;-)

Mvh.
Glen

Pitstop1000.com

Dit daglige pitstop med sjove videoer, babes og meget mere

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Mar 08
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 16:37

Hej Alle

Nogle gode historier i fortæller.

Da jeg i sin tid startede som selvstændig, et rengørings-firma der primært koncenterede sig om slut rengøring i nybyggede huse, havde jeg svært ved at slå igennem med mine tilbud til de forskellige bygherrer.

Jeg var derfor begyndt at udføre ganske normalt lønarbejde for en stor service virksomhed, og havde næsten opgivet at være selvstændig, der var gået over 2 mdr. siden jeg sidst havde givet et tilbud, da jeg en formiddag ud af den blå luft bliver ringet op af et stort byggefirma der gerne ville have et tilbud på slutrengøring på 20 rækkehuse og 15 villahuse i et nyt kvarter.

Den bygge ansvarlige havde helt tilfældigt set en af mine reklamer jeg altid sendte med mine tilbud, hos en kollega, han havde gemt mit tlf nr.                                                                                                                                           4 dage senere havde jeg min første kontrakt i hus.

Projektet blev del faktureret, og min første faktura lød på præcis 60.000 kr.

I øvrigt blev der sidenhen tale om yderligere 20 villahuse og 10 dobbelt huse, i samme kvarter.

Og byggefiramaet brugte derfra mit firma til alt slutrengøring i Jylland samt en del konsulentbistand på kostpriser ved større projekter af ny karakter.

Selvom jeg ikke længere er i rengøringsbranchen, bliver jeg stadig i godt humør når jeg ser biler fra pågælende byggefirma i gadebilledet.

Kmosen

En af fordelene ved at være rodet, er at man hele tiden gør nye, spændende opdagelser. Peter Plys, bjørn

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 16:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

En ting var min første kunde, som  jeg fik af min tidligere arbejdsgiver fordi jeg havde så god arbejdsmoral, og han anbefalede mig at starte eget rengøringsfirma.

Noget helt andet var at jeg senere gik konkurs pga stress. Efter at være kommet tilbage endnu stærkere psykisk end før, men med INGEN penge, fik jeg en kunde igen på JM Thielesvej på Frederiksberg. Jeg har den stadig.

Efter skat og andre udgifter er det vel 4-500 kr om måneden, men jeg var i gang igen. Jeg græd på vej hjem efter at have fået kontrakten.

Det glemmer jeg ikke

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 16:53

Cafe Heaven på Strædet i København sommer 2003, salg af laks og kavier, via første firma med en partner; City Lax :)

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)