Kan lige indskyde mht. regnmængden - den er under det halve hvis du vælger Hua Hin frem for Phuket. |
Har du overvejet "Project Getaway"?
Kan lige indskyde mht. regnmængden - den er under det halve hvis du vælger Hua Hin frem for Phuket. |
Har du overvejet "Project Getaway"? |
Jacob Nielsen www.jacob-nielsen.com
Thailand lyder da rigtig godt!! |
Prøv Malaga/Marbella/Elviria y Sydspanien. Vejret er rigtig godt hele året. Det er muligt, at få leje boliger billigt pga. krisen og der er mange forskellige nationaliteter som måske kan hjælpe dig i fremtiden. Pas på de nyere bebyggelser. Der kan være problemer med internet og telefon linie. Har du brug for mere info, så giv besked. Jeg bor der ikke selv mere, men kan klart anbefale. Alt du skal gøre er, at registre dig hvis du ønsker at arbejde officielt i landet og betale skat dér. Omkring 35% skat og små 17% MOMS. Antonio |
både ser og lyder rigtig godt, men når jeg kommer til en side som den, hvor der absolut intet info er, kommer der bare en KRAFTIG MLM fornemmelse som løber koldt ned af ryggen. Måske er det ikke MLM, men når der ikke er noget info virker det bare som om der skjules noget.
|
Ah! Så venter man en dag også regner det ned med fantastiske forslag! Det er da helt crazy så meget hjælp man får herinde! :-) Tak for alle de nyde ideer.. Kan gode lide Melbourne ideen (og nemt sprog).. Men jeg skal have undersøgt det kulturelle (mange tak for det tip)! :-) GetAway.... Sounds nice.. Men må indrømme jeg fik præcis de samme tanker som "sniksnak". |
Er i gang med at lave verdens bedste inkassobureau hos Likvido Inkasso.
Melbourne er meget Europæisk i fremtoningen egentlig, og den offentlige transport er også lettere genial - der er både sporvogne, busser og "s-tog". Du skal selvfølgelig regne med højere udgifter til leje og forbrug end du ville i Thailand, men det kan jo nok ikke komme som en overraskelse. Nu kan jeg se du er 20 år, så vil også lige påpege at alkohol og cigaretter er væsentligt dyrere end i Danmark - hvis du kan drikke pap'vin, så kan man dog godt klare sig - og derudover er der stort set altid happy hour lige i nærheden ;) .
Du mere end velkommen til at smide en besked hvis du har nogle spørgsmål, så kan jeg sikkert finde et svar :) |
Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng?
Problemerne ved Spanien er jo, at den store klasseforskel bliver mere og mere tydelig... Dvs man ender med at bo i "lejre", hvor man beskytter sig selv mod kriminaliteten. Kender selv to familier, som er vendt hjem fra den spanske drøm, fordi de kulturelt slet ik kunne falde til... De ville ik leve som fanger i deres eget hus/område. Husets vinduer var med skudsikre vinduer og stål tremmer (hedder de markiser på dansk?). Desuden var der hegn rundt om huset, og hele nabolaget var hegnet ind, og der var private sikkerhedsvagter ansat til at patruljere... Derfor bør man tjekke de kulturelle forskelle nøje ud, og ik kun overveje tingene ud fra vejret og priserne! |
Jeg kan ikke se, at det problem skulle være værre end i Thailand. Eller USA. Eller så mange andre steder i udlandet. Lige på dette punkt er Nordeuropa/Danmark jo nok nogle perler. Correct me if I am wrong. Venlig hilsen, Christian |
Enig med Christian. Globalt set bliver der hele tiden større afstand imellem rig og fattig, og der anvendes i stigende omfang private vagter og døgnovervågning af private boliger pga. kriminalitet. Så det er nok mere eller mindre ligegyldigt, hvor i verden man søger hen. Danmark er jo dét land i verden, hvor der er mindst forskel på rig og fattig, så hvis man ønsker mindst risiko for kriminalitet, så skal man blive herhjemme.
|