Forleden dag sad jeg i bussen, jeg så en kvinde komme løbende hen imod bussen da den holdt stille. Buschaufføren åbnede den ene dør(af 2 døre) og kvinden prøvede at mase sig ind med sin store sportstaske. OG så var det jeg tænkte.. Hvor er det dog irriterende.!!
Jeg har selv prøvet flere gange hvor buschaufføren kun åbner den ene dør. Så er det altså svært at komme ind når man har en sportstaske eller noget andet større. eller hvorfor skal den der stang være i de fleste busser (lige midt i døren?)
Men min idé var altså.. Hvis nu man startede en hjemmeside der kunne gøre virksomhederne opmærksomme på de små ting, der kunne forbedres f.eks. bustrafikken eller noget helt, helt andet.
En slags feedback side der kunne få feedback fra de der køber. En nem, enkel side hvor man kunne komme med sin idé til forbedringer eller udvikling på service eller produkter. Når man så en dag har mange aktive brugere på sitet, kan man tilbyde virksomheder at rate deres produkter og brugerne kan komme med forbedring til produkterne.
Og hvorfor skulle man så komme ind og bruge sitet. JO, fordi du da gerne vil have det nemmere. OG det kunne da være fedt at være den der ændrede en ting der har irriteret dig i mange,mange år.
hmm.. en idé jeg fik i en bus.. hvad sys du? er det noget at gå videre med?
Tja, der er jo mange typer sider med rating, osv, men hvis du bygger det op på en lidt smart måde så burde den klart kunne udvikle sig. Problemet er jo bare at få brugere til at komme på siden og smide deres idéer. Hvordan finder de siden osv?
Forbedringer og ideer skal komme ud fra eksisterende produkter.
f.eks. hvis du ikke kan lide at der er asparges i rejesalat. Så kan man ytre det der og jeg vil så sørge for at sende informationen videre til producenten.
en slags kritik-database over eksisterende produkter.
Hvordan markedsføringen for sitet skal foregå kan komme bagefter. Skal bare have luftet ideen.
Siden skal være enkel.. facebook-agtig.. nem og ligetil.
Jeg synes faktisk at det er en ret god idé. Dog tror jeg at der skal investeres en del i at få en flot og funktionel side op at stå, for derefter at markedsføre den. Men jeg kan helt klart se potentiale i idéen!