Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ændre privatudlejning til erhvervsudlejning ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Herlev
Tilmeldt 25. May 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Situationen er, at jeg har en ejerlejlighed, som jeg har udlejet siden 2007 til samme lejer.

Spørgsmålet er, om det nu er muligt at ændre ejerforholdet i denne bolig til f.x. Aps, Smba eller andet, for at frigøre denne ejendom fra min personlige økonomi.

Jeg forsøgte at sælge ejerlejligheden inden udlejning. Lejligheden er belånt fuldt ud med realkreditlån og banklån.

Mvh,

Jacob

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:35

Du kan omdanne til et ApS ved en skattefri virksomhedsomdannelse men det er umiddelbart ikke noget jeg vil anbefale.

Du har formentlig selv boet i lejligheden tidligere og kan derved sælge den skattefrit. Det vil selskabet ikke kunne. 

Hvis udlejningen giver underskud efter renter vil selskabet heller ikke kunne bruge underskuddet til noget hvorimod du kan modregne det i anden lønindkomst o.l.  

Det næste er at en evt. senere køber næppe vil købe lejligheden i selskabsform da den potientielle køber umiddelbart er en som køber den for at bebo den, eller som forældrelejlighed.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Herlev
Tilmeldt 25. May 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:48

Tak for svaret,

Ja jeg har selv tidligere beboet lejligheden.

Den giver p.t. underskud og jeg modregner dette min lønindkomst.

Din sidste pointe omkring videresalg var jeg ikke opmærksom på - så tak for det Yes

Den største årsag til at jeg ønsker lejligheden ud af min personlige økonomi, er muligheden for at kunne optage lån til at købe hus med min kæreste til os og børnene.

Efter 1/1 2011 vil jeg vel også som privatperson komme til at betale skat af evt. salg, eller har jeg misforstået de nye regler?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:05

Ja det har du misforstået. Det der sker pr. 1/1 2011 (hvis de ikke udsætter det) vedrører kun salg af ubebyggede grunde og momspligt.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:46

Hei Jacob,

Kom du videre i denne sag? Jeg overvejer det samme, af samme årsager som dig.

/Frederik

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)