Så kom der opdateringer fra Apple, som jeg godt kunne tænke mig at høre de danske iværksætteres meninger om. Begivenheden blev kaldt "Back to the Mac". Facetime - Et værktøj til videokonferencer, der allerede findes på iPad, iPod Touch og iPhone, som netop er udkommet til Mac OS X. MacBook Air - Nyt hardware, bedre hukommelse og en version i 11 tommer. Mac OS X Lion - Efterfølgeren til Mac OS X Snow Leopard, der får implementeret adskillige iPad-features. Mac App Store - En App Store til Mac, lignende den vi kender fra iOS (iPhone, iPod Touch og iPad). iLife 11 - iMovie, iPhoto og Garageband, har fået opdateringer. Jeg ser frem til at høre nogle forskellige inputs. ;) |
Jeg sad også og så eventet via videostream som var meget underholdende.
FaceTime for Mac! Det har jeg ventet på, og nu venter jeg bare på en Windows version. Så skal det nok blive rigtigt populært! Jeg har ikke benyttet FaceTime på min iPhone 4 endnu, så rart nok at kunne teste det via min Mac :-)
Jeg blev skuffet over MacBook Air ikke benyttede en i3 processor istedet for en Core 2 Duo. Ikke at jeg skal have én, men synes nu godt man kunne have opgraderet til næste generation.
Jeg er ikke tidligere brugere af iLife pakken, men iPhoto 11 og iMovie 11 så helt sikkert spændende ud. Så det overvejer jeg helt sikkert at købe.
Alt i alt et godt event, og så bliver det jo også lækkert at få det nye OS X Lion hvor jeg bl.a. glæder mig til en Mac App Store.