Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervs lejemål og fradrag

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København N
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ohøj Amino's ;o)

Jeg er lidt på bar bund mht. reglerne for fradrag i ens firma regnskab og udgifter man har haft til leje af lokaler! Det drejer sig om et en enkeltmands virksomhed.

Jeg har allerede søgt på amino.dk og nettet men kan ikke rigtig finde noget entydigt svar.

Well, først og fremmest skal det siges at jeg leder med lys og lygte efter egnede lokaler der er passende (pris og størrelse) De skal bruges til en form for ikke støjende værksted, max 30kvm. i KBH

Mine spørgsmål går på følgende:

For at kunne trække udgiften til lejen fra i regnskabet:

• Skal virksomheden så have sin adresse hvor man lejer sig ind eller kan jeg stadig bruge min privat adresse som virksomheds adresse? Det kunne evt. være at jeg finder et sted hvor det ikke er muligt at have en adresse...
  • Kan jeg trække det fulde beløb fra hvis lejemålet udelukkende bliver brugt til erhverv?
  • Skat vil sikkert betegne mig som en hobby virksomhed da jeg i år ikke når en ret stor omsætning, er lige startet. Mon jeg stadig så kan trække en leje fra?

På forhånd tak og tak for et fedt site Amino.

Mvh Mikkel.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:38

Hej.

Adresse...nej behøver ikke at være samme sted.

Lejefradrag...ja.

Fradrag...ja.....dog skal du nok generere et overskud i løbet af 2-3 år.

MvH

Peter

Fra København N
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 16:37

Hej Peter,

mange mange tak for dine svar, de er korte og præcise ;o)

Jeg har netop bookmarket din hjemmeside, det kunne ske at jeg engang i fremtiden får brug for en revisor.

Mvh Mikkel.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)